Funderingar

Hej
Hua så många saker som snurrar runt i mitt huvud just nu. Det började igår på ikea. Hur ska vi göra när bebisen i magen är född? Ska båda våra såttingar sova i spjälsängar eller ska vi köpa en växa säng till Lilly? Vet ju inte riktigt när man kan byta till växasäng men om någon där ute har ett lite äldre barn så skulle det vara superkul om ni gav lite tips på när man ska byta till det =) Hittade ju iaf en jag blev sugen på:

Den är mycket finare i verkligheten. Blev helt kär i den =) Men sen såg jag även den här:

Den var ju fin den med men jag skulle helst vilja he en vit. visst kan jag ju måla den men ärligt talat, orkar man det verkligen? =)


Sen till nästa sak då. Var in på babyland & såg en massa fina syskonvagnar. Lilly-bus kommer ju att vara ca 19 månader när bebis i magen kommer ut så vi kommer ju behöva en syskonvagn då hon förmodligen inte kommer orka gå så långa sträckor & det kan ju även vara skönt att ha en stor vagn så man vet att båda barnen får plats om man ska någonstans. Har ju bara haft brio vagnar hitils & jag gillar verkligen dom & deras teleskophandtag men deras syskonvagn finns bara i svart. Boring! Sen såg jag en mamma med en ny Emmaljunga syskonvagn som hade swirrhjul ifam som jag tyckte var riktigt smart för vagnarna är ju stora & tung & sen ska ju 2 barn i dom. Och dom finns ju in många snygga färger med. Och sen såg jag även Carrenas idag som var billig & fin med. är det någon som har prövat någon av dessa eller har någon annan som vi använder & kan lovorda? här kommer iaf bildena på dom vi har kollat på:

Brio. Finns som sagt bara i svart & kostar runt 5000 kr & man måste även köpa till en hård eller mjuklift till den.

Carenan kostar runt 4500 & sen ska man köpa till en liggdel på det.

Och sist men inte minst emmaljungan som kostar runt 6500 & mjuk eller hårdligt på det. Svårt det här tycker jag. men som sagt. har ni tips & råd får ni jättegärna komma med dom =)


Och visst är det supertidigt att tänka på det här man det kan inte hjälpas. Jag är en sån som håller på att planera i 1000 år innan jag blir nöjd. Och jag tycker att det är riktigt jobbigt att få för mig att "komma på" såna här problem med. Men man är ju som man är. Inget att göra =)


kramar!


Kommentarer
Postat av: Tina

Hejsan!

Om jag hade varit i din sits... tänkte på det här med barnvagnar. Jag skulle vilja ha en vagn där det större barnet kan sitta och se framåt och det lilla barnet åt mitt håll så jag kan se den och så. Den här carena barnvagnen kan man få liggdelen vänd åt sitt håll? Isf skulle jag välja den.



Hoppas ni fick lite hjälp iaf. Vad roligt för Lilly och få ett syskon. Skulle också vilja ha en till men först vill jag ha ett fast jobb och skaffa ett hus innan nästa kommer :)



Vi får hitta på något nån dag. Har inte blivit att vi ses så ofta längre. Ni får komma och hälsa på oss =)



Ha det bra och hälsa Victor. Kram!!

2010-03-20 @ 22:41:39
URL: http://tinaomelvin.blogg.se/
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: Det var mega gott! Ja klart det hinns med någongång, är ju liiite tidigt än :D



Oj oj vad jag uppskattar det galda stunderna! Det är som ett lyckorus igenom hela kroppen då jag verkligen få se honom le och tjoa :D Ni uppskattar det nog lika mycket, men jag kankse är mer uppmärksam när dom är :) kram

2010-03-21 @ 10:54:07
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Malin

om jag va du skulle jag titta på blocket. finns massor m fina begagnade syskonvagnar till både bra pris och i fina färger=)

2010-03-21 @ 12:57:14
URL: http://juztlittleme.blogg.se/
Postat av: Gravid & Mamma till två flickor

Åh vilken supersöt säng! :)

Vad kostade den?



Kram

2010-03-21 @ 15:41:51
URL: http://milliez.nu
Postat av: Maria

Hej igen.



Jag skulle ta Carrenas vagn eller något liknande så Lilly sitter frammåtvänd och bebisen ligger mot ditt håll.

Vi hade en baby travel som har en liknande utforming.

Men ett tips..innan ni funderar klart så kolla om vagnen går in i bilen....vi har ju en stor volvo och ändå var det ganska precis att vagnen fick plats......dom är stora och osmidiga att hålla på med.

Elin fick byta till växa säng innan Anton föddes, då var hon knappt 1,5 år, tyckte det var onödigt att köpa en till spjälsäng..Det har fungerat toppen ändå från början.



Kram Maria

2010-03-21 @ 20:23:11
Postat av: Nica - Mamma till Joline

Söt liten flicka du har :) och mysig blogg!



angående det med säng så bytte vi nyligen ut spjälsängen till dottern och hon är 1½år, det har gått jätte bra. Är ju rätt onödigt att köpa en till spjälsäng när ni sen kommer få köpa en vanlig säng ändå så tycker ni ska köra på att köpa en växasäng till henne :)

2010-03-21 @ 23:29:53
URL: http://niiicas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vi bytte när våran kille va 1 1/2 , vi tyckte det var ornödigt med en växa säng så vi köte en stor direkt.och jag ångrar mig intë. vi köpte en malm säng de är ju låga, och så har vi en madrass på golvet.

2010-03-23 @ 15:06:39

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling