Unga mödrar

Hej
Just nu sitter jag & kollar på unga mödrar & jag kan inte låta bli att tappa hakan. Det är en mamma som är lika gammal som mig (21 år) som sitter med värkar & snart ska få tvillingar men vad gör hon? Jo sitter & röker. Jag har otroligt svårt för gravida som röker. Jag tycker att det inte finns något bättre tillfälle än att sluta med den där dåliga vanan som när man får veta att man har ett litet liv i sig. Ett liv man måste vara rädd om. jag bryr mig inte om folk som röker annars & jag har själv gjort det som väldigt ung men när man är gravid har man inte bara sitt eget liv att tänka på utan ett till. Och jag tycker att man som blivande mamma har en skyldighet att se till att sitt barn mår bra i magen & inte sitter & röker eller dricker. För om man ser en gravid inne på krogen eller så brukar det ju bli att himla liv. Men det är ju oftast ingen som säger något om man ser en gravis som röker. Men det är helt enkelt min åsikt.

Vad tycker ni om gravida som röker?


Kommentarer
Postat av: emma - 18 år med bebis i magen

Det är så hemskt med gravida som röker eller dricker alkohol tycker jag! efter jag fick veta att jag var gravid har jag inte ens tänkt tanken på något av det.. Något annat jag tycker ser så illa ut är när mammor (eller pappor) går med barnvagn och röker..

2010-05-14 @ 10:46:45
URL: http://emmasc.blogg.se/
Postat av: sandra

Nej, jag tycker det ser äckligt ut, mamman tänker bara på sig själv men jag tycker att man får göra som man vill det är mammans beslut.

Och jag håller även med emma det ser hemskt ut att gå med barnvagn och röka...

2010-05-14 @ 11:24:18
URL: http://www.fruforeback.blogspot.com
Postat av: Jennie

Tycker också att man inte ska röka under gravidteten och inte heller när man går med barnvagn!

2010-05-14 @ 16:27:29

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling