20+0!

Hallå.
Ja idag har man gått 20 hela veckor då.
Så nu har man gått halva tiden då.
Känns helt sjukt att tiden kan gå så fort.
Idag var Victor hemma då han hade ont i huvudet
så när vi vaknade så låg jag med min hand
på magen. Då känner jag värdens spark på handen. Sen kom en
till. Då tog jag Victors hand & så sparkade hon igen så Victor kände
med. Helt underbart. Började nästan gråta =)

Du har gått 140 dagar av 280 dagar

Du har gått 50% av tiden


Info om vecka 20:
Vikt: 250 g
Längd: 21,5 cm
Ett fettlager börjar bildas under fostrets hud som ska hjälpa det bibehålla rätt kroppstemperatur efter födseln. Tunt hår täcker nu hela kroppen.

Flickor utvecklar äggceller, flera miljoner. Till skillnad från sperma utvecklas alla ägg före födelsen, och även om det finns miljontals när fostret är i livmodern så försvinner många vid födseln. Testiklarna utvecklas under fostertiden I pojkfostrets kropp, men letar sig ner i pungen först närmare förlossningen.



Älskar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling