19 okober

Hallå.
Ledsen att det inte bliv någon uppdatering igår. Blev så mycket innan jag kom på att blogg så det blev inget. V lagade maten igår (läs Taco & idag pizza) medans jag lekte med Lilly. Hon älskar att sitta själv på golvet & pilla på en massa saker nu. Som att få ett gosedjur att leka med när hon sitter på en filt. Det är guld värt för henne. Så mysigt! Sen skulle vi lägga henne & sen blev det Vem kan slå F&F & då somnade jag som en stock på soffan & vaknade ett bra tag senare. Så då gick jag till sängen & där av uteblivet inlägg.

Idag har det varit rätt så mycket med. Har pratat med hyresvärden om tapetsering av hallen där det finns tapet & till det lilla sovrummet upp där det inte finns tapet. Måste göra om det sovrummet så Lilly kan flytta in där snart. Hon vaknar av minst lilla ljudet i vårat sovrum vilket är superjobbigt då jag knappt får någon sömn nattetid. Hon vaknar av att vi går & lägger oss & om V snarkar vaknar hon av det med. kan även vakna om någon bil kör förbi, dock ovanligt. Ibland vaknar hon till&med av att vi vänder på oss i sängen. Jobbigt! Men Elsie på BVC sa ju att hon nog måste få ett eget rum för att kunna sova bra så det får nog bli så. V har varit & lånat lite tapet kataloger som vi kollat i för att visa lite olika tapeter vi skulle vilja ha. Men ägaren till huset kommer såklart välja det dom gillar då dom kommer att hyra ut det till någon annan sen. Så vi hoppas att det kommer bli fixat snart så hon kan få ett nytt fint rum så snart som möjligt. Ska även be om lite vit färg till hallen så allt blir tipp topp där.

Sen har jag & mannen pratat om hur vi ska ha det i sovrummet  då vi fortfaranade har flytt-stök där inne. Just nu står sängen en bit ut från väggen då det är snevägg så kudden kan ramla ner om man har otur. Så vi skulle behöva en ny gavel dit. vet inte om vi ska göra en helt ny eller göra om den gamla. Får se hur det blir. Men vi båste få ordning på det snart iaf. Sen ska det fixas lite uppe på hallen med. Ska fixat någon form av gäst del där ifall man får besök någon gång. Men det är en väldigt stor hall så vi får se hur det blir med möbleringen där. Måste ha en hel del för att det inte ska se tomt ut. Bilder kommer på alla rum efter som. Kanske kommer på köket, mittenrummet & vardagsrummet imorgon.

Nej nu ringer det. Måste svara. Kramar!

Kommentarer
Postat av: Mammut

Hej hej!! :) Okej, håller med dig om att man kan gå upp hur mycket som helst i vikt, bara man vet att barnet är friskt och att det mår bra!!!Jag har gått upp lite drygt 20kg redan...samma som med gumman...Hoppas att jag går ner allt lika snabbt igen som jag gjorde med henne också! :) Det försvann nästan på en gång! :) Men tror att jag har lätt för att samla på mig vatten, för jag svullnar i händer och så! Men alla värden är bra och dem säger att det bara är bra att jag går upp en del- pga. att jag var underviktig innan jag blev gravid/vid inskrivningen! Önskar dig en mysig dag, skall ni hitta på något skoj?! Kramar

2009-10-20 @ 09:25:53
URL: http://www.metrobloggen.se/Mammut

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling