Fråga!

Hallå.
Jag tänkte ta & ställa en liten fråga till alla där ute ang namn!

Till mamma/pappa: Vad heter era barn & hur kom ni på det?

Till blivande, nu eller senare i livet: Vad vill ni att era barn ska heta?


Kramar!



Tänkte skiva om våra namn med. Tänkte inte på det först men jag kom på det idag =)

Lilly kom som ett brev på posten. Vet inte hur men det var jag som kom på det. Vi satt vid dator en dag i september förra året & pratade om flicknamn & helt plötsigt hoppade en liten groda ur munnen på mig. Och det vacka ordet var Lilly. Jag tror att det var ödet att jag skulle komma på det då våran lilla tjej verkligen är en Lilly. inget annat skulle passa henne.

Eftersom vi nu börjat planera för en till liten Röjeråsare har namn flygit runt i detta hus. Men här är några namn som står högt upp på listan:

Pojknamn: Vi har ALLTID haft William som pojknamn. Det var redan från början av vårat förhållande det namnet fanns med. Men vi vill ha Liam som smeknamn på honom då (WillLIAM) Sen har ett annat pojknamn på W fasnat i V´s huvud & det är Willgot. Jättesött det med. Men just nu vet vi inte vad det kommer bi av dom ifall det skulle bli en pojke sen. V har sagt att det blir till att singla slant =)

Flicknam: jag har helt fasnat för Elsa (min gammelmormor hette det & jag saknar henne sååå) men har ju en man som inte vill ha en söt liten Elsa. Men sen har vi fler flicknanm som vi verkligen gillar. Ella, Millie, Saga, Alva mm. Så ett flickman kommer nog bli svårast att hitta ett som båda kommer gilla. Men det tar vi när det kommer. Kanske blir det en liten pojk den kommande gången?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Om jag fick en pojke vill jag gärna att han heter Jesper! Nått flicknamn har jag inte faktiskt. Kramar

2009-10-28 @ 01:14:44
URL: http://jagvillintehablogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pojke: Viggo

Flicka: Greta/Alice/Emma/Ida Isabella



Folk brukar skratta när jag nämner Alice och Greta så förmodligen blir det inte något av de namnen.. Men de är fina!

2009-10-28 @ 09:22:23
Postat av: Johanna

pojke: Lowe/Liam/Viljam/Theo

flicka: Tindra/Ninja/Vilja/Julia



Det finns massor med fina, annorlunda namn=)

2009-10-28 @ 19:46:06
Postat av: Tina

Villgot var vi också inne på när vi vänta Melvin. Och att han skulle kallas för Viggo. Men Danne protesterade helt till de namnet:( Så då blev det Melvin :)

2009-10-29 @ 11:57:26
URL: http://tinaomelvin.blogg.se/
Postat av: jessica

Vår pojke heter Aidan, han heter faktiskt Liam i andranamn hehe :) Jag tycker även om Zakarias till kille. Flicknamn tycker jag är svårt, mie är fint tycker jag, men jag har inte ett enda flicknamn som jag tycker är wow. Tindra är också fint, men de är så många som heter det nu tycker jag..

2009-10-29 @ 22:38:26
URL: http://jlethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling