Min dotter sönm-tutan!

Hallå.
Ja, igår somnade ju Lilly kl 19 efter att hon ätit 200ml ersättning. Sen vaknade hon runt 23 för att äta yttligare 200ml. Sen vaknade hon 5 imorse för att äta 200 ml till. Sen vaknade hon kl 8 imorse & var som vanligt överlycklig! Har en sån duktig & glad dotter. Kan inte förstå. Ska det vara så här lätta att var en mamma? Och varför väntade vi så här länge för? Det här är ju det underbarast som finns. Att vara mamma. 

Men sen finns det ju tyvärr en viss % av alla barn som tyvärr får kolik & vissa som får en missblidning av något slag. Men jag tycker endå att alla barn är lika mycket värda. Alla man frågar & kön svarar att det enda dom önskar sig är ett friskt barn. Varför det? Det är minst lika underbart att får ett barn med någon form av handikapp eller något annat "fel". 

När vi blev gravida visste jag att barnet kunde få något "fel" men det hade jag inte brytt mig om. Men visst, när dom sa att det var en frisk flicka på UL så blev jag överlycklig men hade dom sagt att hon tex hade varit mongolid så hade det inte spelat någon roll för mig. Jag hade älskat det barnet lika mycket som Lilly. Visst blir det ju mera jobb & så men det hade inte spelat någon roll för mig. Vet inte om det har något att göra med min syster eller så  men det är iaf mina känslor. Men visst, jag hoppas ju att mitt nästa barn ska vara friskt men om det inte är det så är det ju endå mitt barn & jag kommer att älska det av hela mitt hjärta.

Okej. Det här blev ett lite knäppt inlägg. Kom liksom från ingenstans. Börjar parata om föräldrarskap & så slutar det så här. Men jag tycker att det är fel att vissa gör abort pga kön eller missbildning. Det var väl det jag ville säga
    


Kommentarer
Postat av: Sanne

Jag har en tävling som jag tror du skulle vara intresserad av :)

Kramar till er!

2009-09-22 @ 13:14:20
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling