Nytt här hemma

Hej
Såg nu att mitt mobil inlägg inte kommit fran & det finns inte inne på min sida heller så det verkar blåst bort. Mysko.

Jaja. Dagen inne i Uppsala var helt fab =) Underbara Sanne följde med & det var en hel evighet sen vi träffade henne så det var helt underbart. Vi tjejer drog in på IKEA medans V var iväg & fixade lite annat då han inte ville med in dit. Blev inte så mycket köpt där innefrån men jag kollade in båda garderoberna som jag tidigare pratat om & det är verkligen något som kommer köpas senare. Men hem hit blev det kudde & täcke till Lilly & 2 plafonder in till datarummet så det skulle blir lite bättre belysning där inne. Innan hade vi en spot som satt i ena enden av rummet så det var mörk & burrigt men nu är det helt perfekt =) Såg även en gammal klasskompis till mig som hade en stor & härlig kula så det var ju kul. Blev dock inte mer än ett hej i förbi farten då vi inte träffats på 5 år. Jösses, är det verkligen så länge sen jag hoppade av utbildningen?!

Efter det lilla besöket begav vi oss till donkan för att göda upp tjockisen inför BM besöket som är om 4 dagar. För mig blev det en CBO utan B:et =) Hatar bacon & vill bara spy när jag känner luktan av det men det är så skönt att kunna äta en ahmburgare där inne som jag inte vill spy av. Visst funkar ju McChicken med men den har jag ätit sen jag blev gravid med Lilly så omväxling förnöjer.

Och efter lite flörtning med maken blev det ett snabbt besök på gränby C innan hemgång. Där gick vi in på åhlens & vet ni vad jag hittade? Haha. Jo, jag hittade syskonbodisar. Så jag snappade åt mig dom sista i 50/56 & skrattade glatt åt det faktum att jag nu har 2 av varje. Är så att jag frågade förut om dom skulle ta hem dessa bodies mer men då sa dom nej men nu fanns det igen. Sjukt. Så är det något som ska få ett syskon så tycker jag att nui ska springa till just åhlens & kolla om ni hittar några ni med så dom sa att dom inte skulle ta hem flera nu med =) Jaja, nu är ju iaf bodyn till den första klädseln fixad. Men den ser lite stor ut tycker jag. Vet inte hur Å är i strl men enligt mig såg den stor ut. Någon som kan säga hur dom upplever deras kläder? Men dessa blev i en annan färg iaf. Mörk rosa/lila & i blått. Här är bilder på dom:
 


Sen hittade jag även en brun björnmössa där inne med som jag ville köpa men jag blev så otroligt osäker på hur stort huvud som räknas som nyfött. Hjälp där med kanske? Som minst hittade jag 44 & det hade Lilly vid 8 månader så man blev ju otroligt osäker på att den passar en nyfödd liten plutt. Visseligen har ju Lilly riktigt litet huvud men hallå. Någon måtta borde det väl vara? Fast när vi var in på H&M senare prövade vi en 68 hatt på Lilly som satt jättebra så det kanske är något fel på Lilly & inte alla andra =) Ja som ni förstår följde den tyvärr inte med hem.

Och när vi kom hem så sprang jag in på  affären då jag fått en avi på mobilen & det var överdragen till stolarna som kommit. Dom var lite trånga där rygg & sitsen möts men det tror jag att underbara mamma kan fixa. På bilderna ser det värre ut än vad et är kan jag tilllägga med. Så där mycket tyg är det inte som glappar.

Sidan innan

Ryggen inna. Stolarna kommer från jysk & är köpta för ca 3 år sen. SSå underbart sköna att sitta på kan jag säga.

Stolen efter. Som sagt, ser inte alls ut så där nu. Finns visseligen tillhörande kuddar att köpa till i samma tyg som man kan lägga uppepå om det inte går att sy till så det är ju ingen fara. Men dom är ju så sköna endå så det känns lite jobbigt & sen tror jag inte heller att dom kommer få ligga där så länge då vi har en liten tjej som ska på allt.
 
Ryggen efter. Så fint det blev. Upptill skulle vi ju behöva sy in lite endå men det kan nog jag fixa. Vågar mig dock inte på den på sistsen för det kommer jag nog förstöra =)

Ja det är våran dag det. Hoppas att ni haft en superdag ni med mina underbaringar.

Kramar


Kommentarer
Postat av: freja

vill oxå ha dom där lillebror och lillasyster-bodysarna men dom finns aldrig i storlekarna jag vill ha!

2010-08-16 @ 03:09:57
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling