Snorig dag med BVC besök

Hej
Ja här hemma har en miniförkylning bosatt sig i min lilla kropp. Nyser en hel del, snörrvlar & små hostar lite. En liten miniförkylning bara vilket känns bra =) Så vi hoppas att våra små slipper snora för det är ingen höjdare med snoriga barn nattetid & så här till juletid får det verkligen stanna borta med. Men kommer det så kommer det. Inget ner med det.

BVC besöket gick iaf superbra. Var ju inte så jätteroligt att berätta att amningen gått i stöpet men hon sa att det säkert berodde på att jag kände mig stressad isamband med att V började jobba & att jag hade hand om 2 samtidigt. Men hon tyckte endå som mig att man tyvärr inte kan lägga ner 150% på amningen när man her en sen innan. För man kan ju inte sätta det ena barnet åt sidan hela dagar för att få amningen att komma igång igen. Och jag kände ju med att jag gärna hade kunnat lägga ner all den amningstiden jag gjorde dom där 2 dagarna under flera veckors tid om vi inte hade haft våran stora tjej att tänka på. Men nu blev det som det blev.

Hur som så spealde det ingen roll för oj vad våran tös växer! Förra måndagen när BVC var här hade ju hon gått upp från 3130g till 3290g. Och idag, 7 dagar senare vägde hon hela 3500g! Hej vad någon vet hur man äter =) Så att hon hade gått upp så mycket med endast ersättnig var superbra & det fick vi beröm för så nu kan man pusta ut på det planet. Och växa på längden kan hon med förrestan. Födelselängden var på 49cm & idag var hon hela 52,5cm så på 2 veckor hade hon blivit 3,5 cm längre. Så hennes kurvor var superfina & det fanns inget att klaga på =) Love it!

Mammas lilla tös♥


Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Härligt att hon växer!

2010-12-14 @ 13:03:22
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Men så söt :)

2010-12-18 @ 17:05:39
URL: http://lising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling