31 fullgångna veckor idag =)

Det är ju som sagt torsdag idag vilket betyder att vi gått in i en ny graviditetsvecka. Helt underbart att även denna graviditet går ruskigt fort för jag hade kättrat på väggarna nu annars tror jag =) Tänk att det idag förhoppningsvis bara är 9 veckor kvar innan förlossningen. Jag ser verkligen fram emot att få värkar igen & att få uppleva denna förlossning. Jag är ju helt nöjd med hur min första blev men det finns ju saker jag i efterhand gärna hade ändrat på så jag tror detta komer bli en helt fantastiskt upplevelse. För er som är nya läsare som är intresserade så hittar ni min förlossningsberättelse HÄR

Veckans info för vecka 32 kommer här:

Bebisen väger ungefär 1,5 kg nu, ser mer och mer ut som en nyfödd bebis och är ungefär 41 cm lång. Bebisens kropp, armar och ben fortsätter att rundas av i takt med att underhudsfett tillkommer – och de ser äntligen ut att vara i proportion till huvudets storlek.

På grund av trängseln därinne, har du kanske märkt att bebisen inte längre rör sig lika livligt. Men så länge den fortsätter vrida på sig lite, så vet du att allt står väl till. Det kan vara svårt att tro, men bebisen har fortfarande en hel del växande kvar innan den föds – ungefär 900 gram.

Bebisens inre organ fortsätter att utvecklas och mogna och nu kissar den, vilket är bra träning inför livet utanför. Benmärgen har tagit över produktionen av röda blodkroppar från levern.

Du har förmodligen gått upp 1,3-1,8 kg denna månad. Det är helt normalt att gå upp kring 450 g per vecka under sista trimestern, eftersom bebisen går igenom en sista växtspurt inför födseln.

(Observera, att forskning har visat att barn utvecklas i sin egen takt – även i livmodern. Sidorna om fostrets utveckling är en allmän guide till hur din bebis växer)

Infon kommer HÄRIFRÅN

Egna ord: Nej, jag har inte märkt att det ska vara trängre för lilla L i magen kan jag lova. Är full fart hela tiden & det är inte lite hon tar i heller =) en Lilly var ju lika så jag förväntar mig inget annat än att det blir fullt ös fram till förlossningen. Viktuppgången vet jag inte riktigt förrens på måndag då det BM besök igen. Hitills har ju viktuppgången från inskrivningen varit 0,7 kg & jag har försökt trycka i mig en massa godis & glass dessa veckor så nu får vi se vad det hela slutar på. Är ju nämligen lite rädd för hur det kommer bli efter jag fött lilla L & ammat henne. Sist gick jag ju ner så otroligt mycket efter Lilly tittar ut & jag vet inte hur det kommer bli om samma sak händer denna gång med. Jag gick ju ner över 18 kg sist & gick bara upp 13 så man börjar ju undra hur det blir nu. Vill inte gå ner mer än vad jag var som minst efter Lilly.

Ska försöka knäppa lite kort så fort V kommer hem. Lilly har ju inte sovit något på dagen nu så jag vet visseligen inte när hon vill lägga sig men jag hade tänkt knäppa bilder på engång men nu blev det inte så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling