Nattbus!

Hallå.
Idag fyller min kusin 30 år så igår var han iväg & åt i Gävle med lite släkt & vänner.
Så innan han kom hem "busade" vi lite med honom,eller vi "spökade" ut hans hus.
En annan kusin kom hem till oss & så planerade vi vad vi skulle göra.
Så här lät det:
- Ta svarta sopsäckar & sätta för alla fönster.
- Slänga ut 30 toarullar lite här & var på gården. Det blev en hel del som blev vitt på den gården kan jag lova.
Bilden, massa träd, altanen mm fick dela på rullarna.
- Avspärrningstape lite här & var. (min ide)
- Hans initialer är M.P så vi ställde en mötesplats skylt & en parkeringsplats skylt på altanen. (min ide)
Sen satte vi utt en skylt där det stod hans + 30 år & tuta!
Min bror körde honom på kvällen & vi fick höra att det inte hade varit så glada miner när kusinen kom hem.
___________________________________________________________________________

Sen har ju jag inte världens smartaste lille bror heller.
Han är en sån som alltid tror att det är han som kommer på allt. Så när jag kom hem med vägskyltarna
så skulle vi göra plakatet där det stod 30 år & då skulle ju han så klart hålla på att lägga sig i. Så när jag sa åt honom att sluta hålla på att muppa sig. Och ni kan inte tro vad jag fick för svar.
Men är det du som fyller år eller?!! Vilken guldfisk. Nej det är det inte men jag  fyller ju iaf snart 20 & han har presis fyllt 11 så,jag han är ju lite dum.
Sen åkte vi iväg för att hämta toapapper & när vi kom fram så skulle han kolla på det.
Gissa vad han svarade då,jo:
Jasså är det sånt där toapapper,jag trodde att det var sånt där långt toapapper ( hushållspapper alltså)
Ja ni. Smart är han ju inte. Eller vad tycker ni?
____________________________________________________________________________
 
Sen fick jag reda på att min kusin,systern till kusinen vi fick hjälp av med att busa av ska ha ett till barn. Hon har en dotter på ett år redan & ska ha ett till snart. Så dotter kommer få ett syskon innan hon är 2 år. Jag tycker det är lite
för kort tid mellan. Jag tycker nog att det ska vara 2½-3 år mellan barnen så men inte har två stycken jättesmå barn att ta hand om samtidigt. Men det är ju så klart en smaksak.
Jag & min store bror har 2½ år mellan oss & det tycker jag är perfekt.
 ___________________________________________________________________________

Sen har min pappa opererat sig igen. I axeln för att hans nerven inte riktigt får plats. Så igår var vi bjudna på lite påskmat där hemma så då fick pappa lite blommor av mig + en kram. Och ni skulle sett hans min. Vi är sånna som bara kramas när den andra fyller år annars så han blev ju lagom förvånad men jag tror att han blev glad iaf eftersom han ställde fram dom på matsalsbordet.

Nej nu ska jag äta lite lunch. Ha det så bra.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling