17+6!

Hallå.
Ja,idag är det sista dagen på den 18:e veckan. Imorgon ågr jag in i 19:e.
Herregud,snart har jag gått halva tiden =)
Kan säga att det börjar synas & kännas nu =)
Har kännt bebisen röra på sig där inne vilken var supermysigt.
Sen kan jag knappt ha mina vanliga jeans längre & överdelarna sitter
mycket tajt nu. Supermysigt. Sen syns det bra nu att jag har en bulle i ugnen.

Och imorgon får vi se våran älskling. Längtar så.
Hoppas att vi kan få veta könet =)
Det är något jag verkligen vill. Fast jag & Victor är
100% att det är en liten William där inne.
Men annars så är det en liten Lilly =)

Lite info om nästa vecka med bebisen:
Vikt: 180g
Längd:  17cm

Nu växer babyn fort och allt mer av brosket förvandlas till ben. En nyfödd baby har 300 ben. Vissa av dessa växer efterhand ihop, som vuxen har man 206 ben.

Fostrets öron sitter nu på rätt ställe och det fina håret täcker fortfarande delar av huden. Håret har inget pigment och är därför alldeles vitt. Anledningen till varför fostret täcks av detta hår är fortfarande inte helt känt, men man tror att det håller en tunt lager vax på plats för att skydda barnets hud. Ibland kan lite rester av detta hår synas på nyfödda, särskilt i hudveck.

Vid denna tiden kan många kvinnor känna smärta i ljumskarna. Anledningen är oftast att de ligament som förbinder livmodern med bäckenet sträcks ut efterhand som livmodern växer. Ofta känner man smärtan vid snabba rörelser eller när man hostar eller nyser. Att luta sig framåt kan tillfälligt lindra smärtan.

Livmoderns högsta punkt ligger nu två fingrars bredd under naveln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling