Allt & inget!

Hallå.
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte bloggat på länge men det 
känns ju rätt så meningslöst när det inte är någon som läser min blogg.

Ja,vad har då hänt dom senaste veckorna?

Jo, jag har då fyllt 20 & blivit firad av dom mesta i släkten.
Farfar ska komma imorgon tror jag,han skulle iaf till UAS och
kolla upp allt med cancern då.

Victor & jag har firat 6 år tillsammans. Underbara 6 år.
Underbara Victor <3 Fick ett jättefint hjärthalsband som
 jag använder varje dag.

Sen har vi harit & hämtat en vovve som vi kanske ska ha på
foder. Fillifjonkan heter hon. Ser faktiskt ut sen henne,ni vet, den här konstiga
i mumin..... Haha, ja hon kallas ju iaf för Filli. Så Flinga & Filli.
Det har gått jättebra med dom så det blir nog så att vi
blir "foderföräldrar".

Flinga har gått in i sitt 2:a löp så idag var vi iväg på parning som inte
gick så bra så vi ska dit på lördag igen. Kul kul.

Victor kanske ska bli varslad från jobbet så han kanske inte
har något jobb om en månad.

Jag har gått 16+1 idag så jag är inne på 17:e veckan nu, alltså 4 månader.
Ska på ultraljud det 18:e kl. 11.15 så får vi se vad som gömmer sig
där inne. Vi kommer kön så jag kanske avslöjar det här,vi får se.

Lite om bebis:
Vikt: 100g
Längd: 12cm

I början av denna vecka är fostret 13 veckor gammalt. Den lilla kroppen växer nu så det knakar. Benen blir längre och skelettet hårdnar. Eftersom musklerna blir allt starkare så är det snart möjligt att känna barnets rörelser. Denna vecka kommer öronen att placeras på sin rätta plats och är nu klart synliga. Fostret börjar se ut som en liten människa, fast väldigt liten. Huden är nästan genomskinlig och man kan tydligt se blodådrorna. Hela kroppen täcks från och med nu till och med födelsen av ett tunt lager hår, kallat lanugo.

Nu väger kvinnans livmoder 250 gram och innehåller 2,5 deciliter fostervatten. Toppen av livmodern - fundus - ligger nu cirka 8 centimeter under naveln.





Kommentarer
Postat av: Sanne

Jag läser :)

2008-11-06 @ 17:28:33
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling