MVC!

Hejsan.
Gick jättebra hos bm igår. En timme tog det & Victor gullet
var med =) Han har verkligen gått in för det här.
Jag därimot känner juh av allt som har med barnet att göra
( illamående, hungern,att äta bra, vikten, att livmodern växer)
men jag har inte riktigt fattat att vi ska ha barn än. Lite
konstigt då jag vet masa som sagt att dom känner på sig att
dom är gravida & känner sig som en mamma på en gång.
Men man reagerar väl olika. 

Ja, igår tog dom massa blodprover, 4 rör faktiskt av mig. 
Sen ett urinprov, vikten, blodtryck, blodvärde & sockernivån.
Allt såg väl bra ut så det var juh bra. Sen pratade vi
lite med våran bm Helene. Super mysig människa.
Har haft henne sen jag var 14 så det är kul att det är 
henne man har.

Nytt beräknat datum iaf, 21/4 är det nu. Men när jag varit på 
ultraljud blir det ett bestämt datum. Ska dit om ca 8 veckor,
vet inget datum än då jag skulle få det om några veckor
från UAS.  

Just nu om fosteret:
Vikt ca 2,5 - 4 g
Längd 33-41 mm

Fingrar och tår syns nu tydligt och armar och ben sitter nästan på rätt plats med nära nog rätt proportioner. Armarna är böjda vid armbågen och handleden. Armarna är långa nog att mötas framför bröstet. Från och med nu går utvecklingen av armar och ben lite långsammare.

Hjärnan är nu tydligt indelad i vänster och höger-halvor och får snart kontroll över kroppens rörelser. Fostret har bröstvårtor och det kan snart kissa när nu njurarna börjar producera urin. Ögonlocken täcker nästan helt ögonen och kommer snart att sluta sig helt. Nästippen kan urskiljas från och med denna vecka och överläppens utveckling är nu klar.

Det första riktiga lagret skinn börjar nu täcka fostret och skelettet förändras långsamt från brosk till ben. Den processen börjar för det mesta i överkroppen.




Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling