Vecka 39 (38+1)

Hallå.
Ja,det har varit så mycket idag att jag inte hunnit blogga alls.
Först var vi ju då till Tierp & sen till min kusin. Var kvar där många timmar =)
Jättemysigt. Sen fick vi veta att min kusin klarade körkortet idag. Grattis till dig gumman!
Och sen har vi varit hos V`s mormor & morfar tills för ett tag sen. Så det har varit fullt upp.

Men här kommer iaf den här veckans info:

Vikt: 3,2 kg
Längd: 48 cm


Nu är gripreflexerna starka och hon eller han reagerar mer tydligt på ljus och ljud. Nu är kroppen ganska rund och i barnets mage finns det en hel del mekonium -den första avföringen - som behöver komma ut.

De flesta barn ligger nu med huvudet nedåt. Nu är det så trångt om utrymme att armar och ben ligger klistrade längs med kroppen. Nästan alla ben i kroppen har hårdnat, men några hinner inte bli det före födseln. Barnets skalle är inte helt ihopväxt. Anledningen är att huvudet ska vara följsamt under förlossningen. En del barn har därför lustig huvudform när de kommer ut, men det kommer att återställas efterhand.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling