8/12

Hallå.
Idag känner jag inte av ägglossningen. Tack gode gud. Var verkligen ingen höjdare det heller. Någon annan som vet vad jag pratar om? 

Inatt var det ett mindre kaos. Lilly, som fortfarande är lite förkyld var så  täppt i näsan så hon ville inte ligga i sin säng fast den var upphöjd i huvudändan. Så jag fick tillslut lägga mig i extra sängen som står i hennes rum & lade henne på min arm & höll henne emot mig & då somnade hon som en stock. Vaknade ett par gånger under natten men det var ju ine så konstigt. Nu kanske ni undrar varför jag inte gav henne nässpray? Jo, jag ville helt enklelt inte ta tag i det kl 2 på natten. Hon blir helt galen av den och sen att hon har vaknat mitt i natten gör det hela 1000 gånger värre. Våran lilla tjej hatar att vakna till på natten. Hon vaknar ju alltid till minst 1 gång per natt men oj så hon hatar det. Nappen ska helst vara i innan hon hinner öppna munnen. Eller vattnet om det är det som är felet. Men tyvärr har hon inte fått tankeläsare till föräldrar. 

Idag ska vi fixa lite med några av julklapparna. Ska bla slå in dom & när det är fixat ska bara Lillys julklappar köpas & även 2 andra som vi tänkte köpa här om dagen men inte orkade. Men vi vet ju redan vad som ska köpas så det känns ju helt underbart.

Ikväll blir det fisk,purjolök & tomat i ugn & till det blir det pressad potatis till middag. Mums!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag brukade få rejäl smärta av ägglossningen varannan gång ungefär. Om mensen hade varit relativt smärtfri, så gjorde ägglossningen ont och tvärt om. Det jobbiga när vi bestämde oss för att skaffa barn var ju att man var tvungen att ha sex just vid ägglossningen... Även om det bara gjorde rejält ont varannan gång, så var jag aldrig riktigt upplagd för det. Uppblåst och öm... Fördelen var ju att jag kunde vara säker på att jag hade just ägglossning :-)

2009-12-08 @ 17:59:41
URL: http://mamzter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling