Förlåt älskade läsare

Hej,
förlåt för en otroligt dålig uppdatering. Men ni vet ju hur det är nu runt juletider. Igår var vi som sagt först hemma hos mina föräldrar & sen åkte vi till svärmor. Hade jättetrevligt på båda platserna. Massa mat blev det så klart med . Men det hör väl julen till, tycker ni inte? Tycker dock inte om allt som bjuds på julbordet. Eller, jag tycker bara om korven, köttbullarna, potatisen & löken från mammas inlagda sill. Knäpp jag vet =) Men så är det.

Idag var vi in till Uppsala en snabbis. Och oj vad med folk det var. Tycker det är otroligt jobbigt när man måste tränga sig förbi för att komma någonstans. Och värst är et ju när man har barnvagn. Den tar ju upp extra mycket med plats. Och ingen verkar se någonting på mellandagsrean heller. Jag & V gick fint med Lilly i vagnen innen på H&M i gränby cetrum & helt flötsligt kommer det en ångvält farandes. En som kvinna som inte kunde strunta mer i att det fanna andra i butiken. Först tacklade hon mig så jag nästan hamnade på rumpan min & verkade inte märka ett dugg. Sen tog hon sats & körde över V & Lilly. Herregud! Så bra priser är det ju faktiskt inte. Skärpning!

Iaf. blev inte så mycket för oss idag. Jag fick med mig 2 par svarta strumpbyxor om jag ska ha på nyår med mig hem & ett paket lösnaglar. Blev inget för V & inget för Lilly. Skulle leta reda på en ny overall i strl 74 åt henne men hittade ingen var fin eller i rätt strl. Hittade dock lite saker inne på kappahl från deras serie vintage stories till sessan men hängde tillbaka det då jag fortfarande letade efter overallen till henne & ville inte slösa allt för mycket idag. Så det blev inget kul alls idag.

Handlade lite på Willys med. Blev 4,4 kg köttfärs som nu ligger i mindre förpakningar i frysen. Nu ska vi nog slippa handla sånt på ett tag iaf. Sen blev det lite kött till nyår. Ska ta hem lite folk & fira året som varit & året som kommer. Har en hel del dricka här hemma men vi kommer ju inte bli fulla. Eller jag kommer ju iaf inte bli det. Jag dricker alltid med måtta. När man fått det där lilla ruset så man blir varm & glad men forfarande kan gå rakt ni vet? Sån är jag.  Lilly skulle igentligen sova hos sin farmor & farfar så vi skulle vara barnfria men jag klarar nog helt enkelt inte av att lämna henne en hel natt än. Har ju inte lämnat bort henne en enda gång än så det känns jobbigt att lämna henne en heln natt första gången. Missförstå mig inte nu när jag säger att vi hade tänkt lämna bort henne på nyår för att ha lite fest.

 Jag vet att jag är en ung mamma & det är ju lite kliché att unga mammor lämnar sina barn för att dricka. Men jag kan säga helt ärligt att jag inte druckit en droppe alkohol på 2 år. Så jag känner att jag är värd en smirnoff eller 2. Och nu blev det ju även så att Lilly kommer att vara hemma under hela kvällen/natten så jag kommer ju verkligen inte dricka mycket då jag fortfarande ska ta hend om mitt barn. Jag kommer ju kanske ta ett glas vin eller 2 till maten & då kanske Lilly fortfarande är vaken men hon vill ju lägga sig vid 7 & vaknar 1-3 gånger fram till kl 8 på morgonen. Jag har aldrig varit en sån som dricker mycket. Ett par smirnoff så är jag glad. Så det kommer inte bli några problem alls. Sen kommer fam Eriksson/Berg även vara här med sin Melvin så det blir 2 barn här så det blir ju knappast någon superfest här =) Även Sanne med sambo kommer komma. Vi kommer bjuda på mat & bara ha allmänt trevligt, vuxen style.

Ojoj, så virrigt inlägg. Men så blir det när man har varit borta ett tag. Inlägg om julklapparna kommer imorgon.
Nej, nu ska jag nog ta ett glas must innan jag ska gå & krama kudden.

Tack älskade läsare för att ni fortsätter titta in på min blogg dag efter dag fast jag inte kommit till dator frö att skriva om min dag eller mina tankar. Ni ska veta att ni är otroligt omtyckta!

Kramar till er! 


Kommentarer
Postat av: Sanne

Klart vi ska göra en uppdatering i designen sen när ett syskon flyttar in i magen :)

Jag är mycket bättre nu, så nu kan vi ses! Och om inte annat gör vi det på nyårsafton :)

Kramar till er alla tre!

2009-12-27 @ 23:58:59
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling