Vecka 33!

Hallå.
Ja, då var man i vecka 33 då (32+0)
Tiden går fort fram enligt mig men jag skulle tro att andra gravida
tycker att dom har väntat en evighet & vill att bebis ska komma ut.
Det vill ju jag med så klart men jag tycker att tiden gått så himla fort
så det känns som att ett par veckor till inte är någon fara.

Lite info om den här veckan då:

Vikt: 1,8 kg
Längd: 38 cm

Nu återstår inte så mycket tillväxt av kroppen, men hjärnan utvecklas fortfarande med raketfart. Fler vindlingar ska på plats och skallen växer. Antalet kopplingar mellan nervcellerna i hjärnan ökar nu dramatiskt.

Huvudhåret blir tjockare och naglarna på fingrar och tår är nu färdiga. Lanugohåret på kroppen försvinner allt mer. Ögonbryn och -fransar blir längre.

Nu är det inte så mycket plats i livmodern längre så fostret måste böja sina ben.

Kroppsfettet under huden ökar och fostret börjar nu anta den nyföddes runda former.

Bilder kommer lite senare. Batteriet laddar.
Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling