36:e veckan!

Hallå.
Idag har jag gått in i 36:e veckan.
Har bara 5 fulla veckor kvar nu. Alltså 35 dagar. Det
är helt otroligt. Om 35 dagar ska våran underbara prinsessa komma.
Längtar så tills jag får se henne. Det ska bli så kul att se vem hon liknar.
Hoppas att hon liknar Victor. Fast hon kan få min näsa om hon vill =)
Det är faktiskt en av dom kroppsdelarna jag gillar mest tror jag.
Konstigt men sant =) Men jag hoppas att hon får V´s ögon. Han har en helt
underbar ögonfärg. Jaja, mer om det sen.
Igår höll vi på för fullt i nya sovrummet & vi hoppas att vi kan sova där inatt. Annars
flyttar vi in imorgon. Ska knäppa lite bilder snart när jag går upp för att måla det sista =)

Nej, här kommer lite info om den här veckan då:
Vikt: 2,5 kg
Längd: 42,5 cm

Om du skulle kunna lägga ditt finger i barnets hand nu så skulle det gripa om det. Nu är tånaglarna så långa att de når ut till tåspetsen. Navelsträngen är ungefär 0,5 meter lång och 1 till 2 centimeter tjock. Det inre trycket i navelsträngen hindrar den från att slå knut på sig själv, och även om den skulle göra det så skulle den snabbt räta ut sig själv. Fostret använder navelsträngen som sin leksak och klämmer på den. Lyckligtvis är inte barnet tillräckligt stark att skada navelsträngen.

Under de senaste veckorna har fostret lagt på sig mycket vikt - mer än 200 gram per vecka!

Nu har babyn utvecklat alla sinnen och upplever starkt miljön runt sig. Att lyssna aktivt efter ljud är ett sätt för babyn att vänja sig vid världen utanför. Det är inte för sent att börja sjunga eller läsa sagor för barnet: det kommer med största sannolikhet att känna igen era röster.

Avståndet mellan livmoderns högsta och lägsta nivå är nu cirka 32 centimeter.





Kommentarer
Postat av: sassa

Kikar in =)

Vill du bli min bloggvän

Du har inte bloglovin?

Då ka vi adda varandra där?



Kram

2009-03-19 @ 18:38:14
URL: http://ww.sandram.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling