Lilly 3 veckor

Hallå.
Ja,idag blev Lilly 3 veckor då.
Gud vad tiden gått fort. Men endå känns det som hon
alltid funnits då det känns så naturligt att ha henne här.
Just nu ligger hon i vagnen här bredvid mig & sover. Vi försöker
få henne att sova lite själv dagtid så det inte ska bli så jobbigt att få
henne att sova själv nattetid sen. För just nu sover hon vid mig på natten
vilket är mysigt men det är ju bra om man lär dom tidigt att dom ska sova själva
så det inte blir ett problem längre fram i tiden. Jag tycker att hon har fått in lite rutin i
sitt sovande under natten iaf. Vet inte om det är för tidigt man jag tycker iaf det. Hon vaknar
alltid mellan 2 eller 4 på natten & har gjort det många nätter nu. Ska fråga om dom kan få in
rutiner så här tidigt på måndag när vi är på BVC.

Idag kollade jag min vikt hos Victors mormor & morfar. Kolade min vikt där
den 12:e med då dom har en digital så det är lättare att räkna ut hur mycket man gått ner.
Min vikt vid inskrivningen var: 70,6 kg
Min vikt vid sista BM besöket var: 85,2 kg ( + 14,6 kg)
Min vikt vid förlossningen var: 83,9 kg
Min vikt vid 12/5 var: 74,1 kg ( 3,5 kg kvar till inskrivningsvikten)
Min vikt vid 23/5 (idag) var: 71,8 (1,2 kg kvar till inskrivningsvikten)

Himla nöjd med viktnedgången måste jag säga. Har ju gått så himla fort neråt
så man hinner ju inte med. Men jag hoppas att komma under inskrivningsvikten sen =)
Trodde att jag skulle vara tvungen att träna ihjäl mig för att komma ner i vikt efter förlossningen men
det behövdes inte. Men jag ska småträna lite för att kroppen ska må bra sen med. Lite mage
& sen så ut & gå med henne i sommar bara. Ta det lugnt helt enkelt =)

Underbara dotter <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling