Nu är jag här!

Hallå.
Ja,nu är jag mamma då =)
Det blev en liten Lilly Elisabeth Röjerås som föddes
efter 22 timmars värkar den 2/5 kl 2.23.
Hon är helt perfekt! Underbart söt & sover som en stock =)
Hon är 50 cm lång & väger 3337 g så hon är en liten prinsessa.

Liten förlossningsberättelse:
Förlossningen gick rätt så bra. Tyvärr funkade ingen smärtlindring
jag provade (varmt bad,varma kuddar,lustgas,TENS,akupunktur) så det blev en ryggmärgs
tillslut vilket hjälpte jättebra. Och jag hade ju bara sovit 2 timmar innan värkarna
började så jag var helt slut när jag fick bedövningen så jag somnade & sov i 1½ timme.
Då var jag nästan helt öppen & när jag var det skulle jag sitta på bollen för att hon skulle
åka ner den sista biten men jag hann knappt sätta mig på bollen innan jag fick krystvärkar.
Efter 13 minuters krystvärkar var hon ute. Helt underbar känsla när man fick se henne <3

Vi åkte även hem samma dag,bara 11 timmar efter hon tittade ut =)

Kommer liten mer om förlossningen sen. Ville bara berätta att allt gick bra
& att hon är här nu.


Kommentarer
Postat av: Emma

Stort GRATTIS!!!

2009-05-03 @ 17:51:59
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling