Dags för "hårdhandskarna"

Hallå.
Japp, nu är det dags att vara hård. Mot mig själv.
Och mot Lilly. Nu måsta vi försöka få till bättre
rutiner. Kan inte hålla på & vara slö bara för att man kan.

Just nu somnar Lilly någongång efter 20. Om hon har ätit eller
ej beror helt på dag. Sen går vi upp med
henne till sin säng & där brukar hon ligga till 2-4 tiden
då hon brukar vakna till & vara hungrig.

Då gör jag det stora misstaget som det nu får vara slut på.
Jag lägger henne i våran säng av ren slöhet. Jag orkar helt enkelt
inte sitta i min säng & mata henne som ligger antingen i sin säng
eller i mina armar. Jag lägger henne i våran säng & matar henne & somnar
snabbt om. 

Men från & med idag ska jag försöka få henne att sova i sin säng hela natten.
Sen får vi se när jag ger upp =)
Nej, men i början blir det nog lite jobbigt att komma ifrån
vanorna för båda. Men det ska nog gå bra. Jag hoppas att hon kommer
sova hela natten i sin säng till slutet på månaden.
Måste ju vara realistisk. Kan ju inte tro att det ska gå på engång.
För jag vet hur mycket hon gillar att ligga & krama mig halva natten.
Och jag gillar ju det med. Men det ska få bli en belöning på morgonen
för att vi har varit duktiga under natten tycker jag.
Och jag vet att hon kommer må bättre med av att sova i sin egen säng en hel natt.
Jag har börjat tro att hon vaknar till varje natt bara för att få sova hos oss då
hon inte äter så himla mycket nattetid längre som för någon vecka sen.

Peppar peppar att man orka sätta sig upp inatt då =)
Men blir hon galen ska jag försöka iaf men går det verkligen inte får
hon komma till oss ett tag för att sedan försöka igen. Önska mig lycka till!




Kommentarer
Postat av: Sanne

Åh vad ni är duktiga och förståndiga! Jag hoppas och tror att det kommer gå jättebra, även om det kan vara jobbigt i början för er bägge...

Hon är ju verkligen en duktig liten tjej och du är en väldigt bra mamma, så jag tror inte att det ska bli några problem alls!



Du vet väl att jag beundrar er och önskar jag hade det ni har? (du förstår vad jag menar...) Kramar till er!

2009-09-14 @ 20:54:54
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling