En liten fråga

Här kommer det en liten fråga som handlar om något som har hänt idag. Tänker dock inte säga vem det handlar om fast jag tror ju inte att just den här personen läser min blogg.

Lilly ställde sig upp i sin barnstol hemma hos sin farmor. Dom har inget bälte till sin stol. Denna preson satt bredvid Lilly & var närmast henne. Då gjorde presonen något som man kanske inte brukar göra. Vad det var skriver jag längre ner i inlägget.

Men då är frågan:Vad skulle du göra om ett barn du känner ställer sig upp i sin stol när du sitter brevid?

A: Skrika rakt ut eller på barnet?

B: Peka på barnet & säga åt det att sätta sig & säga hjälp vad jag ska göra för du inte har någon aning?

Eller C: Ta tag i barnet så det inte ramlar & sedan sätta det ner?












Kan säga att denna preson tog B. Helt jäkla sick. Vem fasiken förstår inte att man ska ta tag i barnet så det inte ramlar & slår sig gul & blå? Kan även säga att det var en annan person som fick säga till denna & en annan som fick slänga sig mot Lilly så hon inte skulle ramla.....


Kommentarer
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Jag skulle leka superman och flyga fortare än vinden och greppa tag i barnet.



Kna förstå ifall personen i fråga inte har barn och inte vet hur man ska aggera. Men någonstans tror jag att alla VET hur man ska aggera. Kanske slog slint?

2010-04-19 @ 22:07:55
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Sanne

Jag tror att jag listat ut vem det gäller, och tycker att det borde väl vilken människa som helst kunna lista ut att man tar tag i barnet så det inte ramlar ner...?

Dock verkar ingenting vara självklart för just denna person :S

2010-04-20 @ 00:26:38
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Ullis

skulle självklart tagit tag i barnet!

kan ju gå riktigt illa annars.

2010-04-20 @ 11:02:01
URL: http://ullisar.blogg.se/
Postat av: Edith

Det beror väl på hur gammalt barnet är? Är det ett lite "äldre" småbarn så kanske den här personen trodde att det brukade göra så och att det kanske inte var någon paniksituation, så hon/han valde att fråga först? JAG hade nog tagit tag i barnet men alla är inte vana vid barn så "helt sick" tycker jag inte att alternativ B är. Alternativ A däremot är ganska sjukt :P

2013-10-26 @ 19:39:44
URL: http://dithphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling