Fy farao

Hej
Hua vad jag är trött. Lilly vaknade av någon himla anledning till&från mellan 00-2 för att sedan tycka att det var morgon 6.30. Ingen hitt då jag inte kunde somna förrän hon somnat ordentligt så det blev en härlig nattssömn mellan 2-6.30 för mig. Sen har det blivit så kallt nattetid nu så det blir iskallt inne. Måste komma ihåg att sätta igång värmen i källaren idag. Men det jobbiga är att jag tror att våra element krånglade sist så vi får se om vi får varmt i huset eller ej. Huvudsaken är ju om Lillys rum får någon värme då det känndes som ett kylrum där inne i morse. Nej då men det var kallt iaf.

Hur som. Ryggen känner jag självklart av & det är ju inte konstigt då jag inte sovit bra inatt. Mycket vridande & vändande. Så jag kommer nog få stoppa i mig en tablett senare idag. Men det är ju en sak jag redan förstod skulle behövas.

Nu ska jag försöka trycka i mig någon form av frukost.


Kommentarer
Postat av: Marlene Danielsson

Hej!

Vilken bra blogg du har och vilken resa du /ni har gjort egentligen, det har hänt mycket för er på några år. Jag tänkte bara skriva och berätta att Mammi (Tejla) har det bra och att hon hittade sin plats i flocken med en gång (dvs högst upp men så är hon ju hona). Och jag undrar om hon inte kände igen Sune eller iaf kände ett släktskap med honom för så fort Sune och Tusse leker så har hon koll så att inget händer och skriker Sune till så kommer Mammi och klappar till Tusse. Bättre katt kunde vi inte få för hon är verkligen jättemysig, hon och Sune är väldigt lika, de låter likadant och de leker likadant- de hoppar liksom fyrfota och jamar i skuttet. Hoppas att det gick bra för kattungarna men de diade kanske inte så mycket i slutet, Mammi hade juverinflammation men efter en dunderkur antibiotika så blev det bra. Annars har det gått över förväntan, trodde att hon skulle vilja gå ut men hon bryr sig inte alls om ytterdörren eller öppna fönster. Tack för två fantastiska katter!

Hoppas ni har det bra och lycka till med allt!

M v h Marlene

2010-08-27 @ 13:31:04
Postat av: fotograbben.se

Ha en fortsatt bra dag :D

2010-08-27 @ 13:39:55
URL: http://fotograbben.se
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

Nej men fy vad jobbigt! Vad va det för ras på hunden? Varken min rottis eller chihuahua kommer göra något heller mot vårat barn, dom är för snälla å älskar dom små liven. Där får ju vi som föräldrar själva gå in å sätta stop om lekandet blir för hårdhänt. Lika konsekvent man är mot hundarna bör man vara mot barnen också, så med våra voffar kommer det gå bra i alla fall... Skulle aldrig klara av att lämna bort dom heller :/

Kram

2010-08-27 @ 14:03:05
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

Självklart kan inte ett så pass litet barn förstå det, men där får man ju sätta gränser på hunden. Som mina, de får hälsa på barn när jag säger att det är okej. Men sen när de gjort det så räcker det å då får dom gå därifrån, men där handlar allt om hur mycket träning man som ägare orkar lägga ner på hunden.

Trist dock att de inte gick, de blir ju trots allt som en familjemedlem...



Okej, ja dom älskar ju oftast barn dom där små hundarna. Skulle min chihuahua få så skulle han pussa ihjäl alla barn som kommer hit :)



KRam

2010-08-27 @ 16:57:27
URL: http://classys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling