Gräddtuttar

Hej
Allt gick jättebra på hembesöket. Léone hade precis hunnit äta när hon kom så hon var pigg & glad vilket var härligt. Att storasyster sen var lite trött & sur var väl kanske inte lika kul. Men man kan ju inte alltid ha 2 glada småttingar =)

Vi fick lite papper mm från BVC & sen pratade vi igenom lite saker men eftersom vi har Lilly så vet man ju det mesta känns det som =) Och sen var det ju dags för lilla Léone att vägas igen då. V gick in med henne för att klä av & lägga på vågen. När det var klart kom jag in & jag höll på att dö när dom sa var hon vägde nu. Hennes födelsevikt var ju 3130 & 4 dagar senare vägde hon 3140. Men idag, 8 dagar gamla väger hon hela 3290g! Hon hade alltså gått upp 160g sen födelsen. Gisses vilken grädde man måste ha där inne =) V frågade även innan vägningen om det var okej för henne att sova 5-6 timmar i sträck nattetid & när vi hade fått hennes nya vikt så tyckte hon att det var mer än okej för mat får hon ju så det räcker & blir över haha.


Kommentarer
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lexus

skönt att hon går upp så bra :) min son gick upp ca 300 första veckan och 300 andra veckan och nu ska vi dit på onsdag och då var de 2 veckor sen, så de ska verkligen bli kul och se om han gått upp massa mera :)



ska gå förbo apoteket morn och köpa de :) alltid bra att ha hemma annrs :D



jag vet inte vart detta kommer hamna om Lexus fortsätter i samma takt, kommer ju väga mer än josefin innan han fyller 1 :P josefin väger liksom 11 kg och är 2,5 år :P hahaha :)



kram

2010-12-06 @ 22:12:50
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: ♥anna♥

Gött att det går bra!

2010-12-07 @ 17:09:13
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling