Måndag

Hej
Ja då var det måndag igen då. Helt sjukt vad tiden springer iväg. För en vecka sedan satt jag just nu & ammade min lilla tös i i fotölj inne på vårat förlossningsrum (vi sov kvar där då det inte var så många som födde då) framför en kamera i utbildningssyfte till Uppsala universitet. Det blir nog det närmsta utvik jag kommer haha.

Här hemma startade vi dagen vid 8 tiden då Lilly vaknade för morgon. Men då hade jag varit småvaken sen 7 då Léone vaknade för första matnigen denna dag. Då hade hon sovit i hela 5½ timma. Lyx eller vad? Hoppas bara att det håller i sig men det vet man ju aldrig. Visseligen sov Lilly alltid 4 timmar i sträck nattetid innan det var mat så det är ju rätt så lika på det planet.

När vi sen kom ner för att äta så fick V ringa till BVC medans jag hoppade in i duchen då jag blir så less på att hela tiden lukta gammal mjölk =) kanske inte var så himla smart då vi fick tid för hembesökstid från BVC så jag behövde dammsuga huset lite innan hon kommer vid 15 tiden. Blir så himla lätt svettig nu efter förlossningen vilket jag blir galen på då jag så gott som aldrig svettas annars. Är det något ni andra upplevt me efter förlossningen eller är det bara min kropp som är helt knäpp?

Just ja. Glömde nästan bort det. Igår så lossnade Léones lilla navelstump äntligen. Jag tycker nämligen att det är lite läskligt när den sitter där för jag oroar mig för att blöjan ska sitta åt eller att kläderna ska svava så det götr ont. Men nu är den borta så nu slipper man tänka på det =)

Och sen hade jag en räddare i nöden igår med. Min älskade man såg hur såriga mina bröstvårtor var & hur ont jag fick när hon åt så han spran iväg till affären för att köpa en amningsnapp så nu känns det knappt när jag ammar =) Tack älsklig♥


Kommentarer
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lexus

gud så skönt :) funderar med på att köpa de jag med, ibland blir lexus ffustrerad och kan inte greppa bröstvårtan.. och de skulle vara skönt att ha de då hemma :)



joo, men är ej vad med de med Josefin :P när hon var 4 månader började hon växa ut stl 56 :P hon var inte lika duktig på gå upp i vikt som lexus :) så de är kul och se hur olika alla barn är :)



Då är de som josefin, hon är duktig på krama hårt också :P Josefin vill gärna lufta lexus när hon håller i honom men nej de får hon inte göra :)



kram

2010-12-06 @ 12:50:28
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 36

TACK fina fina du för kommentaren, jag behövde det efter alla de andra kände jag - jag avskyr när folk säger åt mig att jag gör "fel" och tycker till om saker som jag inte har bett de tycka till om. Och precis som du säger, hellre för mycket än för lite. Härligt att jag fick lite tips om barnstolen också, tack :)

2010-12-06 @ 13:00:50
URL: http://madeleines.se
Postat av: sofie

men åååh vilken underbar bild :) Dom strålar verkligen!!

2010-12-06 @ 20:19:23
URL: http://sofiemylouise.blogg.se/
Postat av: alicia

vilka fina barn du/ni har!!

2010-12-18 @ 23:02:58
URL: http://aliciamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling