Mellandagsrea & BVC besök

Hej
Ja rukbiken idag säger väl allt =) Denna dag var vi in på lite mellandagshandel men vi kom inte hem med någonting. Konstigt nog var jag inte alls på shoppinghumör så det fina jag hittade fick hänga kvar på galjen i butiken. Men oj vad jag ångrar mig nu! Som vanligt kan man jag säga haha. Så nu önskar jag att min man skulle få ett tokryck & åka in en dag till men det kan jag nog glömma =) Hittade nämligen en kappa inne på H&M som jag blev så otroligt sugen på att köpa nu i efterhand. Jasg har just nu en everest jacka modell kort som jag haft i hela 6 år nu som jag älskar men ibland vill man ha något annat att växla mellan & jag har länge funderat på en kappa så varför inte slå till när det är halva priset på den? =)

När klockan sen blev 15 var det dags att för sista gången träffa våran underbara BVC-sköterska som nu fått sluta. Kommer verkligen sakna henne men vi hoppa satt någon annan får turan att få henne som sin BVC sköterska. När vi kom dit blev det lite gråt för både henne & mig då vi tog med oss en liten avskedspresent i form av en ängel med ett liret kort där vi berättar att vi kommer sakna henne.

När tårarna var torkade så var det daga att lägga vårat lilla matvrak på vågen & oj vad det händer saker. Våran lilla tjej har nu gått upp 1,1 kg sen födseln & väger nu 4210g & är hela 54,6cm lång. Snacka om att denna tjej kommer bli en lång en =) Hon har ju växt hela 5,6 cm på en månad vilket är mer än vad Lilly växte under samma tid. Hon var vid 1 månad 53,5 cm & då var hon ju även 1 cm längre än Léone vid födseln. Men vikt uppgången var någolunda lika då Lilly gick upp 1 kg under 1 månad. Snart är väl Léone ikapp Lilly om det går i den här takten =)

Just nu sitter vi här hemma med V´s syster & kille som tillsammans med min man spelar kinect som han fick i julklapp. Kan säga att vi skrattar ihjäl oss här hemma =) Och här i soffan med oss ligger lilltösen & smågnäller i vaket tillstånd då hon bara vill vara med hela tiden så sova är inget altenativ. Så hon är väl just nu lite övertrött men det är ju som det är. Hon somnar väl när hon somnar helt enkelt.

Våran lilla tjej som växer så det knakar här hemma =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling