Lill-lördag

Hej
Natten har faktiskt varit superbra. Trodde att det skulle bli så att Lilly skulle vakna hela tiden pga vad vi tror är tandsprickning men hon fick lite alvedon vid 12 inatt då hon äntligen ville äta lite välling så hon fick sova gott inatt. Underbart. Och sen sov hon till 7.20 så hon tog lite sovmorgon idag med. Love it! Vet inte om jag sa det igår men Lilly vaknade faktiskt 6! igår. Fy vad jag var glad att det var V´s tur igår =) Nej då. Man märkte att det var något med henne när hon vaknade då. V kom in med henne till våran säng & då ville hon ligga & gosa & det gör hon inte gärna längre. Eller ja, hon kan vara supergosig om hon är på gosshumör. Men jag njöt av att ligga & kramas med henne kl 6 igår morse. Så det spelade ingen roll =)

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. jag skulle ju vilja åka in till Uppsala & handla ett par nya jeans men då försäkringskassan krånglar så bara den så ekar kontot rätt så fint. Fick nämligen bara 700 kr förra månaden då mina speciella dagar var slut så V fick skriva över dagar till mig. Och när jag pratade med dom om detta så sa dom att jag skulle få pengarna fort men när jag inte hade fått pengarna igår ringde jag IGEN till dom. Jo, dom hade ju kommit in den 2:a men dom hade fortfarande inte behandlat ärendet igår. Dom hade alltså inte tagit tag i det fast det hade gått 2 veckor sen dom hade fått in det. Bussigt värre liksom. Dom tycker alltså att man klarar sig på 700 i månaden när man är 3 pers i hushållet. Bravo FK! Visst får ju V lite pengar han med. Både ifrån FK & från hans jobb som budbilschaffis men vi har ju hyra & räkningar att betala så man får ju knappast någon summa över som man shoppa för. Men men. Dom har ju knappast ett bra rykte.

Det snöar stora fina flingor här hemma. Trodde det var slut på all snö men jag hade tydligen fel. Fy vad jag har tröttnat på snön. Nu vill jag ha bort den så man slipper allt det här med halka & snömodd & skit. Snälla våren, kom hit nu!

Nej, nu måste jag underhålla lillan här hemma. Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling