Tankar

Hej
Dom senaste dagarna har jag tänk en hel del på allt det här ang. graviditeten & tiden efter. Förra gången hade jag inga känningar alls av graviditeten utan höll på med någonting hela tiden utan att bli trött eller anfådd. Dagen innan värkarna började lade jag tex plattor på uteplatsen & blåste sen upp 50 ballonger. Och det klarade jag utan några problem alls. Denna gång blir jag lätt anfådd & orkar inte så himla mycket. Vilket är otroligt jobbigt då jag Lilly att ta hand om med. Och jag försöker ju röra mig rätt så mycket & det blir ju en hel del spring efter dottern med så jag är ju inte otränad heller. Så då börjar tankarna komma krypande. Hur blir det ju längre jag går? Fur mycket kommer jag orka?

Jag menar, man kan ju inte sluta springa efter sin dotter. Det är ju något som jag inte vill heller. Hon är ju en av dom 3 viktigaste personerna i mitt liv & jag blir mer än gärna anfådd av att fånga henne. Men man vet ju inte hur mycket man orkar. Imorgon kommer V gå på semeter i 2 veckor & sen kommer han jobba 2 hela veckor i sträck så det är ju något jag tänker på. Sen vandrar ju självklart tankarna vidare till foglossning. Min BM upplyste ju att det är lättare att få det ju fler graviditeter man genomgår. Och är det något jag vill slippa är det foglossnig då det inte blir så kul med tanke på Lilly. Men kommer det så kommer det. Inget man kan göra.

Sen tänker jag lite på det här med amningen med. Lilly slutade ju själv med amnigen helt själv & det höll jag på med till hon var 3 månader.  Och det tycker jag var en helt lagom tid. Jag tyckte inte riktigt att amningen var så mycket för mig man jag har lovat mig själv att amma upp till 3 månader.

Jag kände mig inte fräch när jag ammade & jag tycker inte att det finns så många fina plagg att ha på sig under amningen. Nu har jag ju kollat upp lite amningsplagg & har faktiskt redan köpt några. Eller några. Det är 3 st. Snygg amningsBH från lindex, linne från BOOB & en tjocktröja från samma märke. Har ju en del amningsplagg sen förra gången så jag behöver ju inte köpa så mycket. Men denna gång kommer ju jag att amma vintertid så jag måste ju fixa fram en massa snygga koftor. Jag vill ju känna mig snygg & sexig. Jag är sån person. Jag vill klä mig snyggt under graviditeten & efter. Så är det bara. 

Nej nu börjar det här bli lite långt. Så jag tror att det är dags att avrunda här nu.

Kramar 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling