Vagnen bestämd

Hej
Ja nu ser rätt. Nu har vi pratat en massa om hur vi ska göra med vagnbeslutet & äntligen har vi kommit fram till ett beslut. Det kommer bli en Carena double swing med färgen oliv. Gillar den bäst & det är ju faktiskt oliv på insidan äv nya skötväska & då såg jag hur otroligt fint det var ihop. Så det var skönt =) Nu är det vara att få fram dom 5000 kr som det kommer kosta att köpa vagnen helt ny. Men det är det värt skulle jag tro. Det är ju en nödvändigthet när man ska vara 2 barnsmamma att ha en syskonvagn & jag känner att jag hellre köper en helt ny för 5000 än att köpa en likadan begagnad för 4000. Helt sjukt att det inte är större skilnad men så verkar det vara iaf när man kollar blocket. Ska kolla med maken om han kan åka förbi babyland & fråga om man kan beställa den till i oktober & betala när man hämtar den. För det borde väl gå eller? Har ju aldrig köpt en ny vagn förut så jag har ju ingen kolla alls haha. Men det känns som att jag hellre betatlar 5000 kr för en helt ny carana än samma summa för en begagnad UJ. Och speciellt när carnenan har delad suflett & den har bara 2010´s modell av Uj:n. då Men så här kommer iaf vagen se ut & jag kan säga att jag är nöjd med beslutet.

Gillar den här färgen mer & mer för varje dag så jag kommer nog vara tvärförälskad när den äntligen kommer vara vår =)


Update: V var in på babyland & kollade med dom & det är bara 2 dagars leveranstid på dom här vagnarna så vi behöver inte oroa oss för att det ska bli för sent om jag får pengar i födelsedagspresent =) Förstå så skönt att ha den punkten fixad med. Så nu ska vi önsa oss lite pengar & spara lite så vi har dom där 5400 kr till oktober. Vill gärna hämta vagnen i början den månaden så man vet att man är förberedd ifal mini skulle få för sig att komma tidigare & sen kan det ju vara bra om den får luftas lite innan så den inte luktar nytt när man ska använda den sen med.


Kommentarer
Postat av: Emelie, mamma till Elliott gravid med nr2

Det låter som ett smart val av vagn. Jag har oxå varit lite sugen på att köpa en ny sådan.. Men sen va vi o testade lite vagnar för ett tag sen o jag tyckte inte att höjden på styret passade mig, o de går ju inte att ändra på =( tycker det är jättesynd för annars hade den modellen passat oss perfekt. Så nu får de nog bli en babytravel- dock nåt år begagnad om vi hittar nån. Hoppas ni haft en findag! kramis

2010-07-23 @ 17:48:40
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling