Mardrömmen för en mamma!

Hej
Fy. Nyss hände det som inte får hända. Vi har barnsäkrat hela köket men hon får in armen en liten bit endå. Och vi kan ju inte sätta spärren längre då vi inte kan få upp skåpet alls. Och i ett av skåpen har vi tomma glasburkar & konserver mm. Och jag hörde att hon var i köket & höll på men när jag gick & kollade satt hon & lekte med en massa plastburkar som hon får hålla på med. Och sen kom hon in hit till vardagsrummet & lekte ett tag. Och helt plötsligt hör jag hur hon börjar hosta till lite. Och då ser jag att hon blit lite blå om läpparna & har satt i halsen! Så jag springer fram & klappar henne i ryggen då jag tror att det är en korvbit hon satt i fel strupe. Men det lossnar inte så jag sätter in fingrarna i halsen på henne & känner något hårt som jag får upp på engång. Det visar sig att hon suttit & tryckt in handen i skåpet där glaset & konserverna står & fått tag på ett litet lock till en sån där liten juice till småttingar som hon sen fått in i munnen när hon stått inne vid mig. Som tur var så fick jag ju bort skiten fort & agerade fort så det var ju ingen fara denna gång men jag kan ju säga att allt från det skåpet nu står ute på våran altan & i fortsättningen hamnar det i tvättstugan där det är grind in till.

Jag tror nog att jag inte hann bli rädd när det hände utan bara gjorde det man ska & Lilly blev nog lite rädd men började skratta när den var borta sen. Så det är ingen fara med henne. Men jag tror nog att jag kommer börja gråta ju mer jag tänker på det så jag tror det är dags att avrund här nu. Annars kommer nog datorn bli fuktskadad. Men som sagt, Lilly mår bra. Bättre än mig skulle jag tro. Och hennes pappa vet vad som har hänt han med.

Men nu ska jag ta & kramas lite med min dotter. Hemska tanken att något kunde hänt henne.

Mammas lilla ♥


Kommentarer
Postat av: Ajdins mamma

Hej. Vill du bli Årets Ungmammablogg, synas på webbtidningen www.ungmamma.com samt få hem en Goodiebag värde 3000:-? Gå in på länken nedan och nominera din blogg. Lycka till!http://chicmommy.blogg.se/2010/june/bli-arets-ungmammablogg.html#comment

2010-06-18 @ 16:10:53
URL: http://chicmommy.blogg.se/
Postat av: Emelie B

Usch, låter inte trevligt, tur att det slutade bra iallafall. Det kan inte vara lätt att barnsäkra allt, alltid något litet som smiter imellan barnsäkringen ändå :/

2010-06-18 @ 20:16:40
Postat av: Matilda; 19år och Mamma till Mercedes & Leon

vad läskigt :S Men tur att du agerade snabbt, chocken kommer efteråt när man börjar tänka på allt som KUNDE hänt

2010-06-18 @ 20:19:50
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Jennie

Usch va otäckt. Tror dock inte man ska klappa i ryggen när dom sätter i halsen för då kan föremålet åka ner ännu längre som jag fattat det.Mvh/Jennie

2010-06-18 @ 22:06:39
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Tur att det gick bra.

2010-06-19 @ 08:25:33
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Evelina

USCH vad hemskt!!! Förstår att du genast rensade bort allt... Vilken tur att det gick bra och att du visste direkt vad du skulle göra!



Kramar

2010-06-20 @ 22:40:03
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling