Svar på tal:

Anonym om ♥Lycka♥:
är det inte lite tidigt med en till liten plutt?
eran dotter kommer att känna sig utanför sen när den andra kommer.

Svar: För det första: hur i hela fridens dar kan någon få för sig att jag kommer sätta Lilly i andra hand när hon kommer få ett syskon? Och för det andra: det blir ca 19 månader mellan Lilly & bebisen i magen om allt går som det ska & det är inte så farligt nära endå. Vi har försökt blivit med barn i 4 månader så det hade kunnat bli ännu kortare mellan om det hade tagit på engång.

Och sen är det så med att enligt försäkringskassans regler ska man få sina barn med 2 års mellanrum för att få ha kvar sin mammapeng sen förra barnet. Och eftersom man inte vet hur lång tid det tar att bli gravid känns det bättre att vara på den säkra sidan än att hamna på lägstanivå när man är nöjd med den pengen man har.

Jag har & kommer aldrig sätta Lilly eller nästa barn i andra hand. Dom kommer alltid vara mitt nr 1. Jag gör allt för min dotter & så kommer det alltid vara. Jag vet hur mycket arbete det är att ha ett barn & jag vet hur mycket arbete det kommer vara med 2. Det här är något vi har tänkt igenom ordentligt.  Lilly var otroligt planerad & även detta barn som ligger i magen.

Det skär verkligen i mitt hjärta att någon tror att jag kommer "strunta" i Lilly bara för att vi får en liten till. Jag kanske är ung men jag är verkligen inte dum. Lilly kommer alltid vara det största & vackraste i mitt liv & hon har verkligen lärt mig mycket här i livet. Men sen har jag även andra livserfarenheter som jag inte tycker att jag ska behöva nämna här som gör att jag vet hur mycket jobb det är med 1 eller flera barn.

Och nästa gång får du jättegärna stå för vem du är. Tack på förhand

Ps: ni vet väl att man kan söka på erat IPnr så jag vet vilken som skrev =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Ang, anonymt inlägg, lyssna inte på idioter! d e bara du/ni som vet när d känns rätt!



Våran lilla bebis är beräknad till 12/8, så får vi väl se när den behagar att dyka upp=)

2010-03-15 @ 17:02:55
URL: http://juztlittleme.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

Men herregud! Självklart kommer ni inte lägga mindre kärlek på ert första mirakel!

Det finns ju dom som har ETT år mellan barnen, och jag har faktiskt själv tänkt tanken haha... Men inte kommer man älska sitt barn mindre för det, eller ge mindre uppmärksamhet.

Nej, det där är upp till var och en!



Och det är himla konstigt att vad man än tar för beslut så är det alltid fel enligt vissa. Är det tätt emellan är det dåligt men har man långt emellan är det också dåligt...



Precis som med allt annat tycker jag att man ska tänka på att andra, liksom en själv, gör med all sannolikhet det som är bäst för sig och sin familj!



KRAM

2010-03-16 @ 11:50:01
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: A

bra svar! =)

2010-03-16 @ 11:56:25
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Mato

Det är ju bra att det är nära mellan barnen ju! Herregud, människor alltså... :O

2010-06-03 @ 13:03:57
URL: http://torbjoernsdotter.blogspot.com/
Postat av: Hannele - snart 2barnsmamma

Bra svarat! såna där frågor har jag emd fått :/ även att jag kommer sluta älska min son och älska mitt andra barn mycket mer osv + att jag har förstört min sons uppväxt osv :S



undrar hur vissa är funtade egentligen..jisses

2010-08-16 @ 13:56:07
URL: http://mammah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling