TGIF

Hej
Oj, idag har det varit full fart. Jag & Lilly gick upp vad 6.15 & åt lite frukost & sen kom pappa V ner vid 8 tiden & då åt vi lite macka med tillbehör så då vart hela lilla familjen glad. Sen var det dags att packa lite godis som vi skulle köra ut under dagen så det blev lite att göra då. Sen åkte vi till Uppsala & bytte alla lådorna & Lilly spydde såklart. Stackaren. Varför ska hon behöva vara åksjuk för? Frågade på BVC om vi kunde ge henne någonting mot det men hon tyckte att hon är för liten & det enda tipset hon kunde ge var att hon inte ska äta någon inna & under bilfärd. Men vad ska man göra när hon blir hungrig då? Strunta i henne & låta henne skrika tills man har åkt klart? Nej det gilade jag inte.

När vi hade bytt om när vi var klara träffade vi upp en kompis & sprang in på IKEA & köpte lite dörrstopp & så så nu ska vi fixa lite till med säkerheten här hemma. Sen åkte vi & besökte en kina resturang. Mums! Var riktigt gott & för en gång skull åt jag buffe. Och tur var nog det. Åt 2 hela tallrikar som var fulla. Gravid eller vad =) Haha, gissa om jag kommer väga mer denna gång som jag stoppar i mig. Har ju visseligen illamåendet som kommer & går men det är verkligen inte lika illa som förra gången vilket är skönt.

Får se vad som händer imorgon. Var in på H&M en snabbis & hittade jättemycket fint så vi får se om jag kan muta min lilla älskling så jag får något fint imorgon =) Visseligen är det mamakläder men jag vet att det kan hända något med liten i magen men jag tar den risken. jag litar på att min kropp inte skulle ta sig ann en liten om den inte orkar med det.

Nej nu måste jag förtsätta kolla på Lets dance =)

Puss & kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

Min man var väldigt åksjuk som bebis, men så fort dom vände honom framåt gick det bättre. Det måste ju finnas nån sorts bilstol som är lika säker framåt (vid så låg ålder) som bakåt. Kolla upp det. Vet inte vad ni har för stol, men en där hon sitter lite rakare och inte så ihop tryckt kan också hjälpa. Bara några tips, inte kul om hon ska behöva kräkas hela tiden.



Mvh Hanna mamma till Wilmer och Noah

2010-03-20 @ 17:13:35
URL: http://mamzterblog.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling