Fredagens bravader

Hej
Oj var ska jag börja? Inatt vaknade Lilly vid 3 & hon vägrade somna om i sin säng så jag lade mig i extrasängen ihop med henne. Jag trodde då att det skulle gå fort för henne att somna om men fy vad fel jag hade. 1½ timme senare så somnade äntligen lilla fröken om men hon rörde sig mest hela tiden tyckte jag så denna natt innebar sömnbrist för min del då hon sedan vaknade 6.30. Men det är bara att bita ihop för detta är ju mammalivet =)

Så med ca 4 timmars sömn i bagaget så gick vi upp & sa till pappa V att vi skulle följa med honom denna dag på jobbet. Jag trodde inte att jag skulle klara av en hel dag hemma ensam med henne så jag kände att vi lika gärna kunde följa med så han slapp vara ensam han med =)

Vi gjorde det mesta som skulle göras på morgonsidan men sen började det vi trodde hade försvunnit, åksjukan. Så stackars lilla Lilly började spy 1 timma innan vi skulle kunna stanna ordentligt för att äta & så. Men hon är jätteduktig & säger inget alls när hon spyr utan det som ska komma kommer & sen är det bra. Eller hon måste ju självklart säga att det är ursch med =) Sen verkade hon mår bra igen men precis när vi parkerar bilen utanför mcdonalds så spyr stackaren igen! Men som sagt så är hon så duktig & när hon hade fått på sig sina rena kläder var det full fart på dom små benen igen =) Våran lilla sötis♥ Efter det åt hon en happy meal & var jättenöjd över den fina hello kittyn man fick med.

Efter detta så kände jag att jag inte villa åka runt mera med henne så V släppt av oss på nickis lekland så vi skulle få leka av oss lite medans pappan jobbade vidare. Och oj vad jag fick springa efter en överlycklig tjej =) Det kommer vi verkligen göra om kan jag lova. Det enda som var jobbgt var ju att vi inte kunde leka i hela leklandet då jag inte längre sä så supersmidig men snart så haha.

När 2 timmar gått så hoppade vi åter in i bilen & tjejen våran somnade som en stock på 5 sekunder för att sedan sova hela 3 timmar! Hon har ju inte sovit dagtid på flera flera månader så det känders otroligt konstigt men skönt med då hon slapp må dåligt igen. Så när hon vaknade igen så skulle vi åka hem vilket var perfekt.

Men precis innan vi skulle hem så åkte vi faktiskt förbi babyland & hämtade liggdelen =) Lycklig som bara den är jag då det enda som fattas nu på min lilla lista är en amningspump men den kan ju köpas när hon tittat ut om det ska vara så. Happy! Så nu är det bara för den lilla där inne att komma ut =) Åh vad vi längat här hemma nu efter vårn andra lilla tjej.

Så denna dag har jag ju haft fullt upp som ni kanske förstår. Har inte ens sovit något under dagen då jag haft så mycket i huvudet så jag tror att jag kommer sova otroligt gott i natt. Men man ska ta ut segern i förskott heller för man vet ju inte hur den lilla i magen beter sig eller den stora utanför heller =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling