Snöig tisdag

Hej
Denna dag startade med att V & Lilly gick upp tillsammans medans jag låg kvar & sov i ett par timmar =) Helt underbart att få ladda batterierna ordentligt innan lilla tjejen i magen kommer. Tänk att det bara är 16 dagar kvar till BF idag. Tänk att vi snart kommer bli en familj på 4 =) Längtar så efter tt få se vad hon är för liten filur & om hon är lik sin helt underbara storasyster♥

Här hemma snöar det just nu. Det är vä lkanske inte så jättemycket men det är lite iaf. Tänk att det snart kommer ligga en massa snö på marken & det blir vitt och mysigt ute. Inte för att jag gillar snö men det blir mycket vackrare ute med snö än med endast mörker. Hösten gillar jag verkligen för det är så otroligt veckert ute med alla fins färger som moder jord kan framkalla.

Här hemma har vi annars haft en väldigt produktiv dag då vi redan hunnit med att handla en massa mat & ätit lunch. Men jag blir ibland så otroligt less på att bo i ett sånt här litet samhälle för det blir verkligen dyrt att handla mat här hemma. Nu handlade vi på båda butikerna vi har här hemma (konsum & tempo) & med 3 kassar mat rikare blev vi 700 kr fattigare! Och då var det bara mat vi handlade med. Inga blöjor eller så. När vi storhandlade på willys förra månaden få hade vi en överfull vagn med massor av blöjor & en hel bal toapapper ochen massa annat till hushållet. Och det kostade 1700 & vi har en massa hushållasaker kvar men maten tog ju slut för ett litet tag sen. Så det blir ju en himla skillnad att bara handla här hemma med att storhandla på just willys.

Gårdagen var jättehärlig. Vi åkte först iväg till IKEA för att byta ramaren till rätt storlek & sen blev det lite till som kom med hem. Ljus & blommor blev det faktiskt bara tro det eller ej =) Jag brukar ju vara duktig tt få ner en hel del i vagnen men denna gång höll jag mig. Sen blev det ett par riktiga vinterskor till Lilly med. Hon har ju ett par men det känns som att det är bra att ha 2 ifall dom ena blir blöta eller så. Tog faktiskt en storlek större än vad dom andra var så vi verkligen vet att dom passar hela vintern med. Inte för att jag tror att hon kommer växa iväg en hel storlek under vintern man det är ju bättre att vara på säkra sidan =) Och ifall det blir otroligt kallt går det ju även i ett par ordentligar raggisar i dom med utan problem.

Efter det begav vi oss till McDonalds där jag åt en av deras nya wrap, chicken crispy hette den trro jag. Supergod! Men nästa gång måste jag komma ihåg att säga till om att det inte får vara lök i den. Jag är inget fan av just lök men jag brukar även få kramp i magen av det vilket jag gärna undviker. Och jag märkte även att jag igår för första gången fick halsbränna av det! Hua vad jag är glad att jag har sluppit det under dessa 2 graviditeter kan jag säga. Nä, löken får någon annan mer än gärna ta =)

Hade även tänk hämta ut liggdelen till vagnen igår men då försäkringskassan krånglat så får vi ta det någon annan dag istället. Visst har vi ju pengarna så vi hade kunnat hämta den men det skänns som att vi lika gäran kan vänta några dagar till med den. Men jag vill bra gärna ha hem den kan jag lova =) 


Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Tjohoo! Fixerad bebis här! Känns skönt att veta! =)

2010-11-09 @ 17:50:37
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: malin

vad härligt att liten är fixerad och förhoppningsvis redo att komma snart. Och skönt att allt såg bra ut hos bm.



Ha en mysig kväll/kram

2010-11-09 @ 22:42:12
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: Ivana

Åh vad kul att det bara är 16 dagar kvar! :)

2010-11-10 @ 09:45:50
URL: http://ivanalipovac.com

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling