Jobbig dag igår

Hej
Gårdagen blev ju tyvärr inte som jag hade hoppats på. Eftersom hon hade vänt sig neråt & var ruckbar för 2 veckor sen trodde jag att BM skulle säga att hon kanske var fixerad idag. Men oj vad fel jag hade. Men jag tror att hon måste vänt sig under natten för kvällen innan kände jag rörelserna som det brukade kännas & det var jobbigt för revbenen. Men det känns verkligen helt annorulnda nu. Och på ett hemskt sätt känns det lite skönt då trycket på revbenen försvunnit.

Jag satt & googlade lite igår på det här med tvärläge & det känndes otroligt jobbigt att veta att det tyvärr finns en chans att det måste bli ett i vissa fall smärtsamt vändningsförsök eller till&med snitt ifall hon inte vill vända sig innan det 25/10. Sen vet jag ju att hon kan hålla på & vända sig om & om igen för att ligga rätt vid sista BM besök men sedan ligga fel vid förlossningen. Så just nu försöker jag sikta in mig på att det kan sluta med snitt för då slipper jag tycka att det kommer bli superjobbigt om just det händer. Men det tycker jag ju endå eftersom jag då måste ge igenom ett snitt & vara kvar på sjukhuset någon dag efteråt. Vilket jag verkligen inte vill. Vi åkte ju hem efter 11 timmar när Lilly föddes så gillar som ni kanske förstår inte sjukhus.

När jag sen läste igår så såg jag även att en BM hade skrivit att det finns en hel del saker som gör att barnet vänder sig & 2 av dessa saker som hon nämde passar ju in på mig. Jag är ju omföderska vilket betyder att det finns mera plats att vända sig på. Och sen har jag en "konstig" form på livmodern då jag har en båkåtlutande livmoder. Så jag har ju oddsen på min sida eller vad säger ni? =)

Jag har ju som jag sa längre upp nu mer eller mindre ställt in mig på att hon inte vänder sig & att det kan bli snitt för att vara beredd på det men jag tycker att det känns jobbigt då V inte vill att jag pratar om det & säger att hon självklart kommer vända ig & så. Men vi kan ju inte göra anat än vänta & se.


Kommentarer
Postat av: Malin

och även om d blir snitt så e inte d hela världen. gjorde akutsnitt m Henry, va kvar 2 nätter, men hade nog kunnat åka redan efter 1 natt. försök sikta in dig på det lilla underverket bara=)

2010-10-12 @ 19:52:31
URL: http://juztlittleme.blogg.se/
Postat av: malin

Hej!

Kände mig bara tvungen att skriva att du inte är ensam. Har BF den 20/11 med mitt andra barn (har en 18mån sedan innan) och idag bekräftades det som jag har räknat ut för länge sedan.. att lillan ligger i säte och vad jag vet har hon legat still så i minst en månad = inte troligt att hon vänder sig. Så nu ska jag på UL om två veckor och så får vi se vad som sker. Tycker alla alternativ känns jobbiga, då förra förlossningen gick supert fram till utdrivningsfasen när han fastnade och det slutade med tre barnmorskor hängandes på magen och en läkare som förlöste med vacuum pga dåliga hjärljud. Ut kom en medtagen bebis som fick ligga i kuvös ett tag och jag fick sy jättemycket. Men så har vi ju en 1,5-åring samt bor utomlands (= ingen familj) på 4e våningen utan hiss med en man som jobbar en hel del. Hur skulle jag då få ihop vardagen efter ett snitt när man helst inte ska bara mer än bebisen dvs inte 14kg 4a våningar :-/ Försöker dock att inte måla fan på väggen utan invänta det läkarna har att komma med.

Ville bara önska dig lycka till och hoppas att våra små vänder på sig!

2010-10-13 @ 13:03:44

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling