Allt & inget

Hej
Idag har vi varit hemma & tagit det lugnt hela dagen. Jag har lite smått startat torsdags städningen då jag plockat med en massa saker här hemma under dagen. Inget stort men det gör mycket att få saker avbockade från listan. Så imorgon slipper jag ta upp rentvätten & fixa med den. Sen slipper jag även tvätta en massa kläder då jag redan fixat 2 maskiner som jag inte tror hinner torka tills imorgon. Härligt! Ska även städa en skrubb innan läggdags är det tänkt då jag får panik när jag öppnar den dörren. Japp här hemma boas det för fullt =)

Imorgon är det förresten endast 10 veckor kvar till BF! Så nu har jag gått 3/4 av denna graviditet. Har gått superfort & det är skönt för jag har ju som sagt börat tröttna lite smått på detta nu. Vill ju ha min lilla tjej här hos oss =) Lilly älskar att leka med bis (bebis) & hon myser ofta med magen min. Är otroligt lycklig lottat som har en sån underbar dotter som redan verkar älska sin lilla syster & ofta vill kolla på bebis bilder. Tor hon längtar lika mycket som oss om jag ska vara ärlig =)

Försöker gå igenom vad det är kvar att skaffa till lilla L´s ankomst nu. Det jag än sålänge kommit fram till är:

-Nappar av ministorlek. MAM har ju gjort några som är för premature & nyfödda som finns på apoteket så ett par sånna ska fixas.
- BB-kläderna. Där ska allt vara nytt nytt nytt. Inget ärft som första kläder tycker jag. Har en body i vitt men en till body ska nog fixas, ett varmare sett, mjukisar, strumpor & tossor =) Har ju en overall & tunna mössor med som är helt nya men jag skulle kanske behöva lite tjockare mössor till henne med.

- Liggdel & regnskydd till vagnen

-Amninspump & falskor. Bra att ha ifall att. Ska köpa en från MAM som kommit ut för ett tag sen där 2 flaskor ingår med en handpump för 500 kr. Helt okej pris tycker jag för det paketet. Sen ska jag köpa BH-inlägg & små kupor att ha i BH:n som samlar upp mjölken.

Det är det jag kommer på just nu iaf. Tror inte att det är mycket mer som behövs då vi har så mycket sen Lilly kvar. Det är ju mest bara lite småsaker kvar så det känns jättebra =)

Blev ett väldigt surrigt inlägg känner jag men så kan det bli ibland. Speciellt när man är preggo med haha


Kommentarer
Postat av: Debbie- Mamma till Maximilian

mysigt att L redan förstår så mycket, att hon ska få en liten syster:) När har ni bfdatum?

2010-09-16 @ 17:45:27
URL: http://deborapersson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling