Dagens inköp

Hej
Förlå för dålig uppdatering. Har varit upptagen hela dagen så det blev tyvärr ingen tid att sitta här. Men nu så =)

Vi har nämligen varit in till Uppsala idag. Har äntligen köpt en massa mat så nu borde vi klara oss ett litet tag iaf =) Handlade för 1700 kr inne på willys & kom hem 6 fulla kassar & även lite som låg bredvid. Skönt att ha det fixat måste jag säga. Kollade även in priserna på newborn blöjor & dom kostade lika mycket här hemma som i stan. Iaf den minsta storleken. Så det köpte vi inga idag utan det kan vi lika gärna ta hemma.

Efter storhandlingen så begav vi oss till gränby för att kolla in lite minikläder. Hade sett världens sötaste sticade overall innen på kappahl för 179 kr sist vi var där & jag var bara tvungen att kolla på den igen. Är ett hett tips kan jag iaf säga då den är liknande till lundmyrs stickade overall men bara en bråkdel av priset. Men jag & V kom efter mycket suckande fram till att ingen av oss tyckte det var speciellt smart med knappar som man måste böka hela tiden med för att fixa blöjan. Men fy vad jag är kär i den endå =) Så ni som läser detta & är släktingar som inte vet vad som ska köpas inför kommande födelsedad (jag alltså) så är det ett litet tips =) Strl 50 eller 56 hihi.

Aja, när vi traskat ut därifrån så stannade vi för att köpa en varsin underbart god kaka uppe vid H&M. 35 kr kostade denna goda bit tillsammans med glassen. Sååå smarrigt. Ingen av oss orkade dock äta upp sin bit men vad gjorde det? Kommer inte ens ihåg när jag & V satt & fikade ihop.

När vi var klara där så gick vi ner på H&M för att kolla lite efter något till lilla L & där hittade vi iaf något. Detta var vad som kom därifrån:

Raggisar i strl 13-15. Kände att det kan vara bra att ha om hon blir kall om fötterna lätt.

Tunna mössor & ett par tunna vantar. Sånt där bra att ha nu när kylan är här.

2 pyjamaser. Lilly har likadana så det blev första kläderna som dom kan kläs lika i =)

Supersöt liten vintermössa i strl 56. Äntligen hittade vi en!

Och sen blev det 2 par strumpbyxor till Lilly med. Behövs ju alltid & dom var så söta =)

Så det är vad vi hittat på idag. Tänkte passa på att uppdatera listan som jag skrev förrut om vad som ska fixas innan november. Så här kommer det:

-Nappar av ministorlek. MAM har ju gjort några som är för premature & nyfödda som finns på apoteket så ett par sånna ska fixas. Har 2 st men ska köpa 2 till. Alltid bra att ha många. En vid sängen, en i väskan & 2 att ha liggandes.

- BB-kläderna. Där ska allt vara nytt nytt nytt. Inget ärft som första kläder tycker jag. Har en body i vitt men en till body ska nog fixas, ett varmare sett, mjukisar, strumpor & tossor =) Har ju en overall & tunna mössor med som är helt nya men jag skulle kanske behöva lite tjockare mössor till henne med.

- Liggdel & regnskydd till vagnen

-Amninspump & falskor. Bra att ha ifall att. Ska köpa en från MAM som kommit ut för ett tag sen där 2 flaskor ingår med en handpump för 500 kr. Helt okej pris tycker jag för det paketet. Sen ska jag köpa BH-inlägg & små kupor att ha i BH:n som samlar upp mjölken. 

Så några småsaker blev ju iaf överkryssade. Skönt som bara den! =) 


Kommentarer
Postat av: Mammabea.se

åh så söta raggisar :)

2010-09-26 @ 21:01:31
URL: http://mammabea.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling