Fästing!

Hej.
Vi duschade nyss Lilly innan hon skulle få sova då det kännes som att det var dags nu. Hon har ju en hel del hår som behövs tvättas oftas. Och när vi höll på att torka henne tyckte jag att det var lite ludd bakom hennes öra men när jag tittade närmare var det en mini fästing! Fy f*n vad jag fick panik. Inte får dom bita min lilla tjej. Men den var så himla liten att den måste satt sig igår när hon var ute & lekte en massa så vi hoppas att hon inte blir sjuk av den nu. Så det blir en massa kollande nu bakom örat för att se så det inte blir rött. Varför finns dom där äkliga djuren för? Morr!


Kommentarer
Postat av: MAMMABEA.SE BF 13/10

Du är väl inte tokig bara för att du vill ha nya förstaplagg till bebisen? Sånt tycker jag är jätteviktigt! Jag menar, det som Mio hade, kommer ju alltid vara Mios på något sätt. Så det blir som att bebben "lånar" en del. Bebben får ärva bara för att vi inte ska behöva köpa allt nytt. Men självklart ska bebben få sina helt egna kläder som sparas för alltid, typ :)

2010-09-05 @ 21:23:32
URL: http://mammabea.se
Postat av: Hanna L

Jag fick ett fästingbett i nacken förra söndagen så jag ringde sjukvårdsupplysningen, och hon bad mig hålla koll på om det kom typ som "röda ringar" och dom kunde komma på hela kroppen, jag skulle hålla koll i 1-4 veckor efter bettet. Så jag rekomenderar att kolla hela hennes kropp efter röda ringar.

2010-09-06 @ 10:02:43
Postat av: Jasmine

Usch! Äckligt med fästing! Hoppas att Lilly klarar sig från att bli sjuk - och att hon slipper de där äckliga djuren i fortsättningen.

Kram

2010-09-06 @ 19:45:16
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling