Svar på fråga

Såg nu när vi kom hem att jag hade fått en till anonym kommentar av samma som frågade varför vi skulle göra ett könsUL. Och eftersom denna preson inte vill visa vem den är så får jag väl helt enkelt svara här igen då.

Anonym:
hur kan du tillåta att din unge går och sover kl 16.40 och sen sova till 8.30? är inte de tok för många timmar att sova för ett litet barn?!

Svar: Lilly gick den morgonen upp kl 6 & var sen vaken till 16.40 vilket är närmare 13 timmars vaken tid i sträck vilket är rätt så mycket för att barn. Sen sov hon då från 16.40-8.30 vilket är 14t 16 timmar & det är runt 1-2 timmar "mer" vad man brukar säga att ett barn mellan 1-3 år ska sova pre dag inklusive dagssömnen. Vilket Lilly hoppas över varje dag nästintill. Så nej, hon sover inte för mycket utan helt inom tabellen =)

Och nästa gång kan du ju stå på dig & skriva vem du är. Om du bara är här för att leta fel på mig som mamma kan du lika gärna strunta i att läsa om vårat liv Skutskärs fröken ;)

Ps: Jag litar på mitt barn så pass mycket så jag låter henne sova det hon själv kännar att hon behöver. Hon var riktigt trött & behövde alltså det mängden enligt henne & hon mådde bra av det. Hon har sovit så länge andra gånger med men det är endast pga att hon är jättetrött. Vilket man som vuxen kan vara med. Vi vuxna ska ju helst "bara" sova i 8 timmar men många sover ju minst 10 & då är det ju inget konstigt med det. Jag tar inga komentarer negativt utan vill förklara mig då jag känner min dotter bäst & vet vad som är bäst för just henne. Och jag litar blint på att hon sover det hon behöver. Och vi gör alla på vårat sätt & vårat funkar för oss. Ds.


Kommentarer
Postat av: Anonym

letar man fel, bara för att man kommer med frågor och funderingar? jag har inte sätt nån förklaring på varför ni gjorde en könsUL. därför uppfatta jag det som om ni gjorde de bara för att få reda på könet..

och 16.40-08.30 är väl ändå 16 timmar, och de anser jag är tok för mycket att sova i sträck.. men de är ju iaf min åsikt! de är synd att du tar de som negativt, men vi gör ju alla på olika sätt. du på ditt sätt, och jag på mitt sätt!!

2010-09-01 @ 20:56:25
Postat av: ♥anna♥

Trist med folk som har åsikter om hur man gör. Alla barn är olika och behöver olika mycket sömn, mat o.s.v. Thea sover extra mycket när hon är sjuk t.ex. för då behöver hon det!

Snacka om att vara insnöad på vad som står i böcker.. Jag menar, vem har sagt att 16 timmar är för mycket sömn?



Hoppas du kan slå det ifrån dig! Ni vet vad som är bäst för er Lilly!



Kram



2010-09-01 @ 21:36:18
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Sara & Siri

Verkligen en konstig fråga. Ett barn i 1-2års åldern kan liksom inte sova för mycket..... Det är väl jättebra att hon sov från 16.40 - 08.30 den dagen.... för då behövde hon det säkert verkligen.



Den anonyma personen kan nog inte ha barn själv...??



Och är man orolig att barnet sover för mycket mot vad den annars brukar sova .. såklart att det kan bero på någon sjukdom eller något men då ska det ju vara varje dag som barnet vill sova mycket....



Kram från Sara

2010-09-02 @ 16:25:44
URL: http://www.metrobloggen.se/saraabrahamsson

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling