3 månaders tjejen

Hej
Ja idag är det ju 28:e vilket betyder att våran lilla tjej denna dag gått & blivit 3 månader. Kan verkligen inte förstå att det är 3 månader sen vi låg inne på förlossningen med världens värkar & trodde att hon skulle komma efter många timmars jobbiga värkar. Men nej, vi fick oss en liten kanonkula som tittade ut 2 timmar efter att dessa jobbiga värkar startade. Idag är det alltså 3 månaders sen våran familj blev hel då lillasyster Anita Léone Röjerås tittade ut♥

Det är bra konstiga men just deras månads dagar tänker jag lite extra på hur mycket man älskar dom & hur otroligt lyckligt lottade man faktiskt är som är mamma till dessa 2 prinsessor. Aldrig trodde jag att den kärleken man får upleva som mamma kunde vara på detta vis. En kärlek som växer sig större & starkare för varje dag som gå efter att man sett det där lilla lilla pluset på stickan som visar att man har ett litet liv i magen. Att få vara mamma är verkligen något jag älskar & min familj betyder verkligen allt för lilla mig.

Idag har vi faktiskt varit så duktiga att vi rensat lite i våra skrubbar. Vi har 2 stycken som är uppe på öervåningens hall & vi har haft så otroligt mycket kartonger där i ena. Det hela började faktiskt med att vi pratade lite om hur vi trodde att Lilly skulle sova om Léone flyttade in till hennes rum. Det är ju nämligen så att Léone vill, precis som sin syster ha bäcksvart i rummet när hon ska sova & sen vakander dom ju i princip samtidigt på morgonen så det känns som att det borde funka. Det som är jobbigt är ju såklart om Lilly vaknar till & har svårt att somna om när vi lägger eller matar lillasystern. Så vi sak nog vänta i en 5-6 veckor innan vi flyttar ihop dom för att försöka få in ett minimål med gröt på kvällarna för at se hur hon sover på det. Men vi har iaf börjat småplanera lite hur sängar ska stå mm. Och det var just därför vi städade skrubbarna då vi ställde in alla barnkläder ifrån Lillys skrubb till en i hallen så dom ska få en ordentlig plats för deras kläder där inne istället för att det ska stå 2 stora byråer där inne.

Nej nu är det nog dags att sätta på lillfian pj´s & få henna att somna för natten.

Mina största kärlekar i livet. Mina underbara döttrar♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling