Gallsten

Hej
Äntligen tillbaka! Ja som ni kanske förstår på rubriken var det den diagnosen jag fick sent på källen den 3/1. Så nu ska jag undersöks mera med ultraljus & röntgen innan jag ska träffa min läkare för att berstämma om jag vill ta bort gallan eller ej. Men svaret på det vet jag nog redan. Båda jag & V känner att jag inte kan gå & vänta på att få ett till vilket gör att jag blir liggandes med smärtor + illamåenda när vi har 2 små hemma. Så om det nu blir helt berkräftat att det är gallsten jag har så kommer gallan ryka. Läskigt men välbehövligt

Var & hämtade ut smärtstillande & illamånende tabletter vilket gjort att jag sent igår äntligen blev människa igen efter 2 dagars sovande. Och igår kväll hade jag äntligen fått i mig något att äta efter 2 dygn utan något i magen.

Så nu ska jag i några dagar bara äta flytande föda för att låta min mage få vila lite & sedan får jag börja äta lite mra vanliga mat men jag måste nu alltid tänka på vad jag äter. Fet mat är ett stort no no så bye bye  till pizza & McDonalds. Sen är det en massa annat jag ska vara försiktig med för att inte få ett anfall till innan gallan är ute. Härligt!


Kommentarer
Postat av: sophie, nowalies mamma

svar: Åh fy vad jobbigt och ont!! En vän till mig fick gallsten för nån vecka sen också. Usch..



Kram & krya på dig

2011-01-05 @ 21:35:37
URL: http://sophiehs.blogg.se/
Postat av: malin

Nej vad trist att få besvär med gallan, usch. Hoppas du kryar på dig snart.



Ja dressen blev såld samma dag =) så surt att jag inte hann använda den själv på Alma men men.

2011-01-05 @ 23:21:39
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: Debbie

Låter inget vidare:/ hoppas du blir bättre snart:)

2011-01-08 @ 09:03:25
URL: http://deborapersson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling