Nytt långt hår =)

Hej alla underbara
Igår när barnen hade somnat satte vi (läs Vicotr) in löshår på mig här ute. Mitt hår annars är i en sån tråkig längd att jag för någon vecka sen köpte hem lite hår ifrån Rapunzel. Det blev denna gång microringar vi använde för att sätta i håret med då jag inte riktigt gillat dom andra sätten vi använt förut. Jag har nämligt ett långt register på löshårsfronten =) Har testar både liminsättnig, sy fast det och nail slingor. Och detta med microringar var ju sjukt mycket bättre enligt mig =) Så här kommer lite före och efter bilder på mitt hår. Och det är inte världens bästa bilder då det var dåligt ljus igår.

Före:
 
Ett tunt och tråkigt hår med den tråkigaste längden som finns enligt mig. Det enda jag har när mitt håt är så här är tofs.

Under insättnig:

Ser ni dom små microringarna? Som sätter man fast med ett verktyg som ser lite ut som en virknål där man satt på ringen först och sedan snappar upp lite hår. Efter det för man in hårfästet som ser ut som enden på ett skosnöre och klämmer år ringen med en tång. Ringen kan sedan öppnas om man vill ta ur håret eller flytta upp allt en bit när håret växer.

Efter insättnig och före klippning:

Så här tjockt och lånt blev det när alla slingorna var i. Jag köpte 100 slingor i färgen nr.2 men har färgat dom med den färgen jag använder när jag fyller i min utväxt (wellas dark mocca) För mig är det här för långt hår då det är en massa lek som gäller och även att gå från mitt korta till detta bilr ju lite för mycket =)

Efter klippningen, Slutresultatet:

JA så här blev det tillslut =) En lagom längd tycker jag då det är ca 20 cm längre än vad jag brukar ha och då har jag klippt av ca 20 cm av håret. Jag har försökt klippa lite olika längder för att håret ska smälta in lite bättre och jag tycker att det blev bra då men inte ser var mitt vanliga hår är och det ser inte ut som man bara satt in håret och låtit det bara eller fejk kanske man ska säga =)

Vad tycker ni? Blev det bra?


Kommentarer
Postat av: Emma

använder oxå löshår ofta, inte för längdens skull...mitt hår är redan superlångt! men man vill ju ha lite tjockare..tappa hälften av mitt hår när jag fick Elias :( ..de där med microringar ska jag nog prova sen när sommaren är över :) vart ju jättebra! kram

2011-07-11 @ 23:02:49
URL: http://www.emma-helin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling