Lördag

Hej
Tänkte titta in här igår men det belv iget då jag var lite trött men nu så =)

Allt gick bra med operationen. Var vid Enköpings lassaret redan vid 6.50 och när jag hade bytit om frågade vi när dom trodde att jag skulle kunna få åka hem. Där blev svaret 16 vilket betydde att V skulle få vara ensam till dess då man inte får ha anhöriga inne vid uppvaket. Jobbigt men vad ska man göra. Lovad att ringa när det vardags att åka hem iaf. Sen fick jag nål och förbereda mig inför att rullas in till operationsbordet. Där fick jag andras i en mask med lusf samtidigt som jagfick medicin som gjorde mig sjukt snurrig. Fick där flachback av Léones förlossnig så det blev samma känsla när verkarna var så otroligt starka att det bara snurrade och svartnade.

Sen vardet dags att få stputan med insomnigsmedelet och oj vad fort jag försvann. Efter detta vaknade jag upp några timmar senare p uppvaket och kände mig helt okej. Hade inte så ont som jag trodde att jag skulle ha utan det var en helt okej känsla. På något konstigt vis känns det som att jag gjort sjukt många sit ups och bara är öm på det viset. När läkaren som opererat sedan kom in fick jag se mina stenar och hjälp säger jag bara. Helt sjukt attjag kunde ha dom där i mig. 11 stenar totalt var det varav 7 st var 1 cm stora var. Resterande 4 var småstenar som var på väg att växa till sig. Vilket betydde att jag inte var långt ifrån flera anfall. Sen fick jag veta att gallan var otroligt irriterad och inflamerad så det var jättebra att den blev borttagen när den blev det. Detta gjorde även att jag blev opererad lite längre än vad dom trodde. Närmare bestämt dubbelt så lång tid. Så det tog ca 3 timmar för mig att få ut gallan och stenarna.

Detta gjorde i sin tur att dom inte ville släppa hem mig alls först eftersom gallan var infekterad så dom var rädda att jagskulle få ordentligt ont och kanske blöda mer än vanligt men jag ville hem och dom sa att jag vartvungen att åka fort till Tierps akut om det skulle bli något vilket jag självklart lovade. Det tar ca 30 minuter om man åker normalt så det är ju inte så himla långt. Efter detta fick jag istället höra att min nya utskrivnigstid var 17.30. Men efter lite övertalnig fick V komma in till ett väntrum så jag kunde gå ut dit så han skulle slippa vara ensam så lång tid. Det här var vid 15.30. Efter ett litet tag kom narkosläkaren in till oss och sa att jag verkade pigg och kry så jag kunde få åka hem redan 16.30. Lycka! Så det var bara att klä på sig och vänta på att klockan skulle slå 16.30.

Efter det var det raka vägen hem och jag småsov lite hela vägen. Så vi kom faktiskt hem 18 igår istället för 19.30 vilket var så skönt. Och sen dess har jag endast tagit panodil när jag fått ont i axeln som man kan få av denna operation eftersom dom fyller upp buken med luft för att enklare kunna se vad dom gör.

Här har ni mina små hål denna dag. Buken är fortfarande lite svullen men annars mår jag superbra. Visst känns det väl att man är öm man jag försöker rör mig så mycket jag kan men jag försöker även vila en del. Vågar inte riktigt ta i som jag skulle vilja ifall det skulle börja blöda för mycket. Det gula är förresten rengöringsmedelet dom använder vilket jag inte orkat tvätta bort än =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling