Dagar att ta igen

Hej alla underbara
Gud så glad jag blir att se att ni tittar in till lilla mig varje dag fast jag inte bloggat på någon dag nu. Har inte kunnat gjort det då Léone och Lilly tagit all tid. Léone sover så otorligt lite om dagarna och vill bli underhållen hela tiden då hon är vaken så det har liksom inte funnits tid att sätta sig ner för att blogga.Och när hon äntligen somnat så tar jag den timmen till att leka med Lilly för att hon ska få lite ensam tid. Men oj vad jag har saknat er!

Ja vad är det som har hänt i vårat lilla liv då dom senaste dagarna? I lördags var det ju tänkt att vi skulle åka till Uppsala men då det blev så sent innan allt blev färdigt så prövade jag att göra lite smörgåstårta inför dopet. Hade googlat en massa för att leta upp något bra recept och jag tror nog att vi fick till något efter lite förändringar som blev riktigt gott =) Så nu kan jag bocka av det inför dopet dom blir den 16/4 förövrigt.

Här är dom små smakproven =)

Istället åkte vi in till Uppsala på söndagen tillsammans med barnens faster. Vi införskaffade lite nya skor och fodrade stövlar till Lilly men det föjde även med ett par vår/sommar skor hem till mig. Ett par platta vilket var välbehövligt då jag nästan bara har klackar till sommaren i skåpet. Sen blev det ett besök på Kappahl där det blev ett par chinos och en vårjacka i rosa till Lilly. Var ju meningen att jag skulle köpa den stickade dressen därifrån i vitt emn jag ångrade mig så när jag såg den i verkligheten. Den var fin men inte alls lika fin som den gråa så den fick helt enklet stanna kvar i butiken och följa med någon annan hem. Och innan henmfärd sprang jag liten snabbt in på willys för at köpa lite gott till Lilly. Hon älskar sempers småfolk serien och favoriten är deras sqeezy i smakerna päron, banan och jordgubbe. Jag skämtar inte när jag säger att det tar 30 sekunder innan den är helt slut. Och det finns inte här hemma så jag passar på att köpoa ett litet lager när vi är i stan.

Busens favorit gottis

I måndags så övade jag lite mera inför dopet då det blev en liten vanlig tårta istället. Hittade ett pecept någonstans där det stod att man kunde ta choklad eller godis för att smälta ihop med grädden och det ville jag ju självklart pröva. Tog lite mjölkchoklad och grädde ilket blev jättegott. Trodde att det skulle bli lite för sött men det blev faktiskt inte det. Och eftersom Lilly ville hälsa på sin gammelmormor och gammelmorfar så tog vi med den så dom fick pröva lite dom med. Och på kvällen var det tyvärr så att Léone hade sovit så otorligt lite under dagen att hon skrek så av trötthet mellan 19-19.30 så huvudvärken blev ett faktum för mig att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Tog avledon men det ville inte riktigt bort så det blev sängen för mig.

Och igår så var vi faktiskt bara hemma hela dagen och tog det lugnt. Bakade lite kladdkakemuffins till dopet/Lillys födelsedag men annars var dagen lugn. Fick besök utav prästen på morgonen så nu är allt inför dopet fixat och alla faddrar spikade. Denna gång blev det 3 faddrar istället för 2 som Lilly fick. Vi hade så många som vi ville ha men efter lite gallring blev det hennes mormor, morbror och faster som fick förfrågan att bli fadder och alla svarade ja =) Sen bestd väl resten av dagen att se till att Lilly fick den uppmärksamhet hon ville ha medans lilla Léone bökade med sömnen som vanligt. Hon sover runt 3 gånger per dag vilket blir ca 4 timmar sammanlagt efter det att hon gått upp på morgonen till det att hon ska sova för natten vilket är vid 20 tiden. Ingen höjdare kan jag lova er. Men hon totalvägrar att sova mera så det finns inget att göra känns det som. Bara hoppas att det är en fas hon går igenom och som snart går över.

Nej nu blev det ett jättelångt inlägg med bara text så jag får runda av här och komma med lite småinlägg under dagen. Ska försöka knåpa ihop några när lillan sover så får vi hoppas att det blir ett par =)


Kommentarer
Postat av: malin

Hej!

Har en liten 4-månaderstös jag också. Hon sover även hon 3 gånger per dag, ca 4 timmar och ibland något mer. Lägger sig för kvällen kring 19.30, men kan sedan vara vaken mitt i natten eller böka runt i flera timmar :/ Strax innan 7 är det morgon, för då blir vi väckta av storebror på 2 år. Tycker rytmen under dagen fungerar bra. Mer vaken känns det inte som hon kan vara och sover hon ännu mer blir ofta nätterna ännu värre. Så tråkigt med jobbiga nätter, för man har ju knappt ork att uppskatta dagarna.. och snart ska man tillbaka till jobb :( En hel vetenskap det här.. och alla barn är olika!

2011-03-31 @ 16:12:51

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling