Onsdag

Hej
Ja inatt blev det iaf lite mera sömn än natten innan. Denna natt vaknade hon istället vid 4 för att sedan vara vaken i 15 minuter innan hon äntligen somnade om för att vakna upp vid 6.45 då hennes storesyster vaknade. Så det blev en helt okej natt!

Igår var vi hemma hos mina föräldrar där jag, som ni såg på bilden gjorde lite majs och potatis pure till lillan. Hon blir ju 4 månader på tisdag men vi har lite smått börjat med pureer & gröt. Gröten är väl ingen superhöjdare än men majs/potatis och morot som jag gjorde här om dagen var helt okej. Inga kvälvningar och hon får iaf i sig en isbits stor bit utan problem.

Jag gjorde faktiskt aldrig pureer till Lilly utan då köpte vi alltid burkar till henne. Jag tyckte att det var smidigt och sen var man väl lite ointreserad av att hålla på med en massa kladd när man kunde mysa med en liten istället. Men vi hade en massa morötter här hemma som vi inte skulle hinna äta upp innan dom skulle behöva kastas. Så då kände jag att jag lika gärna kunde pröva lite. Att jag sen hitta lite info i boken vi fröäldraras Matlust om hur mycket man lägger ner på köpt barnmat första året så fick jag panik. 3500 kr går åt till ca 400 barnmatsburkar under deras första år. Hua! Så nu ska jag vara duktig och försöka fixa pureer i den mån jag orkar.

Idag jobbar V så alla tjejer är ensamma hemma. Får se vad vi hittar på idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling