Gårdagen och natten

Hej mina fina.
Ja igår blev det ingen bloggning då jag hade fullt upp. Försökte blogga via appen på morgonen igår men den ville inte alls. Men det är väl sånt som händer.

Ja hur gick det igår nu då? Jo, jag höll ju på att dö av nervositet när vi var på väg till huset och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Men när vi kom fram till huset och hade lämnat Lilly hos fina Emma så gick det bra. Vart bara så himla arg när jag såg den som numera är våran fd hyresgäst. Ville bara springa fram och säga honom ett par sanningens ord. Men det blev inget med det. När mäklaren kom så gick vi in i huset men dit ville inte fd hyresgästen följa med så han stod kvar ute och rökte. Skönt det. Och jag kan förstå varför då han hade förstört så himla mycket där hemma. I 3 rum hade tapeten blivit förstörd genom bort riven tapet eller genom att det var stora äckel fläckar på den. Ni vet som det kan bli om äldre haft sängen på samma ställe i 40 år och man sedan flyttar den? Då brukar det ju bli konstiga fläckar där man haft kudde/huvud eller legat mot kroppen mot väggen. Men nu är det ju bara så att dom bott där i 6 månader och ändå var det värre fläckar än om dom hade bott där i 60 år! Och det som gjorde så ont i hjärtat var att just dom fläckarna var i rummet jag hade tapetserat om till barnen i april. Behöver jag säga att jag hade gråten i halsen när jag berätade för mäklaren att tapeten var 6 månader gammal? Nej fy vad det gör ont att bara tänka på det.

Sen hade han ju förstört så mycket annat där hemma som han nu inte valde att förklara sig över eftersom han inte var med in in huset. Tex att han hade rökt i vårat badrum! Visst, det var det som måste göras om men hallå, inte fasiken rökar man inomhus hos någon annan? Tänk att man kan göra så som han gjort emot någon anna som äger huset. Fy för idioter! Hoppas att detta kommer stå honom dyrt!

Jaja nu släpper vi detta. Efter mötet åkte jag iväg och jobbade till 17 och sen var det hem som gällde och fixa två små trötta barn som hamnade i säng runt 19 (Léone) och 20 (Lilly). Och sen hade Léone en skrutt natt då hon var vaken mer aller mindre hela tiden fårn 2.30. Jippie säger mamma i huset. Eller inte. Men hon har varit otroligt olik sig till sättet dom senaste dagarna. Varit gnällig och sur mest hela tiden. Vilket inte alls är lik våran glada tjej. Får se om det är tänder, sjukdom på G eller bara en utvecklingsfas. Den som lever få se =)

Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Hihi, ja jag förstår hur du menar men tycärr skulle väl jag inte säga att springa efter ungar och lyfta dem är så bra träning då man i 99% av fallen lyfter fel, böjer sig fel och så vidare... Men jag förstår absolut poängen :)



Kram på dig!

2011-10-12 @ 20:20:47
URL: http://lifestyleblogs.se/malin/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling