Tankar om flera barn

Hej
Ja som ni säkert snappat upp så är jag sjukt sugen på att få en liten till Röjeråsare här hemma och har varit på min stora älskling om det ett par månader nu. Men har har blankt sagt nej då han för tillfället känner sig nöjd med 2 små flickor. Men jag som mamma har ju känt den där längtan efteratt få äran att bära ett barn till i min kropp för att sedan få se den lilla växa upp och lära sig nya saker. Men nu verkar det som att jag har fått lägga dom känslorna på is ett tag framöver.

Min älskade make känner verkligen inte att han vill ha flera små just nu men har sagt att detta kan ändra sig framöver men det är ju inte säkert. Och som nog alla vet så behöver man ju vara två för att tillverka ett mirakel. Så idag var jag iväg för att hämta ut mitt sista uttag av p-piller och när den sista kartan är påbörjad kommer vi bestämma om det ska fortsättas med piller eller om jag ska sätta in en p-stav istället.

Varför skriver jag nu om detta kan man ju undra? Jo för att jag känner att jag vill ventilera lite. Jag tycker att det är sjukt jobbigt att V inte alls är sugen på en liten när jag känner så starkt efter det. Men det är ju inget jag kan göra eftersom jag inte tänker tvinga honom till ett till barn då jag känner att våra barn ska vara gjorda med stor kärlek i bagaget.

Jag känner att det är orättvis av mig att tjata om att jag vill ha ett till barn när jag ser program som "drömmen om ett barn" men det är även det som gör känslan starkare. Men vill verkligen bara ta vara på livet när men ser hur jobbigt dom ahr det och får gå igenom så mycket för att få känna på den underbara känslan att bli föräldrar medans vissa har det så enkelt. För oj så lyckligt lottade vi är som har våra två töser!

Jag känner ofta att jag vill ha ett barn till då man aldrig vet vad som hände senare i livet. Carpe diem liksom. Jag är ung och känner att igentligen har all tid i värde att få flera barn senare i livet men tänk om det aldrig blir ett senare. Tänk om jag behöver gå men det här känslan att jag gärna hade fått flera barn hela mitt liv. Och nu när det är jobbiga sjukdommar i vår närhet känner jag starkare att jag vill ta vara på allt eftesom man aldrig vet vad som kan smyga sig på en vilkan dag som helst.

Ja, nu har jag nog raderat den mesta av texten flera flera gånger men jag har ju iaf fått ur men lite av mina känslor känner jag. Finns så mycket jag vill säga men som jag inte får ur mig så det här är det som hamnade på skärmen. Men det känns otroligt skönt att få ur si det endå. Tack. Tack fär att ni finns där på andra sidan skärmen och läser om mitt lilla liv. Ni är guld värda!

Mina vackra flickor. Vad skulle jag göra utan er?

Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Jobbigt läge det där! Hoppas han ändrar sig snart nog!



KRAM



P.s Va fint ni ser ut å ha det.

2011-11-01 @ 09:47:32
URL: http://annacondas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling