Fredag

God morgon alla underbara läsare.
Här har ni en manma som har varit vaken sen 6.45 då Léone slog upp sina blå för denna dag. Så nu är hela familjen vaken och vi har redan hunnit med att fixa Léone helt med kläder,blöjbyte och frukost. Och sen har vi nyligen satt igång Pippi Långstrump så det kollar barnen in just nu. Det är ju inte bara Lilly som älskar alla Astrid filmerna utan lillasystern i familjen är helt galen i det hon med.

Idag blir det en tur till stugan som vanligt men det blir bara en tur över helgen denna gång. Hade nog inte blivit något alls om vi inte hade hur mycket barnmat som helst i frysen där borta. Gjorde ju nämligen en ordentlig insats sist vi var där då jag fixade 16 burkar med olika fruktpureer, 4 burkar med köttbullar och makaroner i tomatsås och 7 burkar med köttfärsås och spagetti. Så himla skönt att ha fixat lite så det bara är att ta upp ur frysen. Och denna gång vart det ju iaf tummen upp =) Gjorde jhu nämligen ett storkok Gjorde för ett par veckor sedan men där fick jag inte precis tummen upp om vi säger så. Det var väl köttfärsåsen den gången som dög men nja. Följde nämligen lite olika recept ifrån Sempers hemsida så man nu kan ladda ner deras recept på ekologiska mat och fruktpureer ifrån dom. Superbra enligt mig! Men jag får tydligen köra på mina vanliga recept till lillan och bara ta bort saltet.

Annars vet jag inte alls vad vi ska hitta på. Funderar på att ta en tur ut till containern för att kolla om jag hittar brio singens sittdel. Just nu används inte den vagnen alls då liggdelen sitter på den och Léone har inte använt det sen 3 månader tillbaka. Så det känns som att det är dags att fixa det nu haha.

Skulle inte heller säga nej till en tur till Uppsala men då måste jag ha singen till barnen för annars får inte vagnen plats i bilen på vägen hem. Har ju nämligen inte våran volvo kombi då den är trasig uten vi har lånat en sedan utav svärföräldrarna och där får inte våran syskonvagn plats. Annars får man hoppas att mina föräldrar vill shoppa lite =) 


Kommentarer
Postat av: Anna

Brukar titta in på din blogg, såg i ett inlägg tidigare i veckan att du vill ha en till. Planerar ni för en till eller är det bara en önskan? Jag har tre och vill gärna ha en till jag också. Lycka till när det är dags för nästa bebis. Trevlig helg. Kram Anna

2011-09-02 @ 14:03:26
Postat av: Liselotte svarar:

Anna: Ja jag måste nog svara på att jag önskar en liten till men planerar att bli gravid inom en snar framtid med =) Jag känner ett sånt otroligt sug att få flera barn och älskar verkligen att vara mamma.



Kramar!

2011-09-02 @ 18:02:07

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling