Drömmar och tankar

Hej mina fina
Ja här hemma har ni en mamma som har så himla många drömmar och tankar som snurrar runt i huvudet. Tänker tillbaka på det år som gått och mina förhoppningar om det år som vi nu startat. Just nu känner jag att jag har ett sånt underbart liv med underbara vänner som finns ch bryr sig om oss (ni vet vilka ni är) och det finns få saker som skulle kunna toppa hur jag känner just nu. Men lite finns det ju =)

Sen tänker jag även tillbaka på mina gamla vänner jag mist genom åren och blir lite ledsen. Hur kommer det sig att man så lätt får en vän men lika lätt kan mista den? Ibland kan jag verkligen sakna vännerna som inte längre finns med i vårat liv längre men varit med i så underbara tillfällen i våra liv. Den jag saknar mest just nu är min gamla vän Madeleine som är gravid och sak ha barn i närheten av vår bröllopsdag. Den hon var med på♥ Men vi har bara sett varandra inne på affären sen den dagen och det gör verkligen ont i mig när jag tänker på det. Då hade vi varit vänner sen vi gick i 3:an och hon flyttade hit med sin familj. Det gick aldrig att sära på oss då. Men tyvärr är det annorlunda nu.

Sen kommer tankarna om att fixa till här hemma. Den störta anlednigen till det är att Léone ska få ett eget rum. Det är nämligen så att Lilly stör Léone i hennes sömn hela tiden när dom delar rum. på morgonen är det 9/10 gånger som hon väcker sin syster med att ropa på oss eller genom att tända lampan. Dagtid vill hon upp dit och leka och väcker henne då. Och kvällstid är det att hon bara vill ligga och prata och ha lampan täng när hon ska somna in vilket väcker fröken som vill ha tyst och mörkt när hon sover. Att hon ibland även ropar på oss nattetid då Lilly tänt sin sänglampa gör att vi måste dela på dom. Visst har vi ju ett litet rum som Léone skulle kunna få men det är ju rätt så litet så det är inget förstahandsval men visst skulle det väl funka. Men jag känner att jag vill att båda barnen ska kunna ha ett stort rum var så alla leksaker får plast bättre men vem vet. Det kanske blir det lilla rummet ett tag iaf =) Det jobbig a då är den stora frågan, vart ska alla våra kläder ta vägen? För just nu används det lilla rummet som våran WIC haha.





Just nu fullt med kläder man kanske ska det bli ett sovrum igen? Det är ju nämligen det här rummet som vi gjorde iordning till Lilly när hon låg i magen♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag finns fortfarande här och tänker på dig och din familj! Saknar vår tid men livet går ibland åt så olika håll tyvärr. Svårt att få till nått besök också när jag bor så långt bort, kanske kan försöka passa in ett besök i Våla när jag är ledig lite längre än bara över helgen :) Vid påsk är det ju flera röda dagar t.ex! Kanske det till och med syns att man är gravid ;) Kramar!

2012-01-09 @ 20:38:41
URL: http://spontant.se/madeleine/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling