Dåligt järnvärde

Hej mina fina
Ja nu vet jag varför jag varit så himla trött den senaste tiden. Var till läkaren i slutat på förra veckan eftersom jag varit så himla trött och hade då 118 i järnvärde på snabba kollan. Sen tog dom ett par rör blod av mig med för att kolla upp en massa annat med och även kolla hur mycket järn jag har på lager i kroppen. I går ringde dom och sa att jag hade 18 i "järnlageret" och man får inte hamna under 10. Så nu är det bara att knapra järnpiller för att bli pigg och glad igen =)

Igår hade vi fullt upp här hemma. Jag tog tag i det där man alltid glömmer (iaf om man heter Liselotte Röjerås) och det är övervåningen. Fy vad jag hatar 2 plans hus av  denna anledningen. Nej men jag är ju noga med att städa här nere och gör det ofta men eftersom man mst bara är på övervåningen när man ska sova eller leka på barnens rum glömmer man ju så snabt bort det där med städningen där uppe. Men igår så fick jag lite fart efter lite sömn på soffan och storstädade där. Så nu har vi så himla fint där uppe med rena fina golv och allt ligger där det ska. Och för att inte tala om dom renbäddade sängarna! Åh, finns det något som är så underbart att krypa ner i en renbäddad säng och bara stänga ögonen? Den bästa medicinen om man har svårt att somna enligt mig =)

Idag har vi haft en riktig slö dag då vi bara tagit det lungt och fy vad man känner tröttheten då. Kände flera gånger för att göra något men blev det något med det då? Nepp. Som vanligt med andra ord =)

Men nu sover barnen och jag ska ta och ge min kropp en liten sockerchock fr att pigga på mig och inte somna allt för fort.

Puss på er!

Åh vad jag längtar till sommaren just nu. Ut och gå i slolen med långa klänningar och bara ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling